Jag vill ha ett badrum nära "vuxensovrummet", men inte "i".
Tänk såhär:
Planskiss som visar badrumsdesign med dörr från liten hall, placerad nära vuxensovrum för tillfällig avgränsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan ha en dörr från den lilla hallen så man kan stänga ifall man vill tillfälligt avgränsa.

• Gilla
RoTe och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
M munge skrev:
Vad säger ni om en av dagens lyxmarkörer, badrum en suite? Är det något vi vill ha i framtiden (eller ens nu)? Gärna med en sladdrig skjutdörr som låter ljud och lukt passera fritt.
Scenario: Arne har varit ute med polarna och druckit öl. Hans fru har redan gått och lagt sig när han kommer hem. Arne smyger in i det lyxiga en suite-badrummet. I fyllan råkar han välta lite grejer i badrumsskåpet, och innan han återvänder till sovrummet passar han på att uträtta sina behov och släppa några rejäla brakare. Hans fru sover nu inte längre.
Är det lyx?
...arnes fru vaknar, kastar sig om halsen på arne och en trevlig vuxenstund följer!
Eller händer det bara på film? 🫣

Unikt namn Unikt namn skrev:
...arnes fru vaknar, kastar sig om halsen på arne och en trevlig vuxenstund följer!
Eller händer det bara på film? 🫣
Nej Arne luktar Grängesbergs fatöl och kebabrulle med extra lök och kommer nog ändå inte att kunna prestera. Frun låtsas sova och men hämnas på Arnes stök på morgonen efter genom att börja slamra tidigt i köket. Eftersom de givetvis har öppen planlösning så sprider sig ljudet effektivt till husets alla hörn

• Haha
  • Gilla
RoTe och 11 till
  • Laddar…
Vrana Vrana skrev:
Nu råkar jag tycka att det är förbaskat fint men gissar att kakel av typen ”handgjort” mörkt grönt till kök och badrum kommer kännas våldsamt 2024. Á la detta, typ: [länk]
Liknande satt i mitt barndomshem byggt 1970.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Liknande satt i mitt barndomshem byggt 1970.
Ja tror absolut att det är en återkommande trend! Jag gillar det som sagt men känns som att 2024 exploderade i grönt kakel

• Gilla
Pin
  • Laddar…
GreenYoda
P På grön kvist skrev:
Bump. Hur många är det som fortfarande gillar "akustikpanel" ? Känns lite som trenden med vit panelvägg med svarta glipor, eller att sänka taket och fälla in en miljard spotlights samt trenden "vitt och fräscht" där hela bostaden var vit och ej att förglömma även Shaby chik 😂
Alltså akustikpanel känns som att det förekommer överallt atm. T o m Rusta säljer det ju. Varenda inredare håller på med det där - dolda dörrar, sänggavlar och allt möjligt. Oklart hur mycket det gör för akustiken dock!

Beiga kök kommer vara extremt daterat inom kort. Herre min je så många som köper beige med beige med beige (vi planerar kök så jag hänger i köksgrupper).
En annan trend jag tror kommer dö ut är att mina olika träslag i köket. Typ beiga målade luckor ihop med valnötsluckor på köksön.

Så lustigt,det där med akustiskskivor hade jag helt missat. Var tvungen att googla när ni började skriva om det. Har såklart sett dem. Mest i offentliga miljöer. Men hade inte en susning om att det var något folk har hemma.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
GreenYoda
Mycket av denna typ, förekommer också i kök och sovrum:
Stilren vardagsrumsinredning med beige soffa, hyllor fyllda med böcker och dekorationer, växter, rund spegel, och koselig belysning samt ljus.
Skapa konto

Men blir det inte väldigt dammigt?

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
P
I InsidersUnited skrev:
Pulpettak, byggdes en del 2003-2010 , sedan bara försvann dom... Tack gud.

[bild]
Det här huset byggdes för flera år sen (efter 2010, dock). Numera har häcken växt till sig och det står en lekstuga med samma slags tak framför carporten/garaget.
. 🙃
En vit villa med svart tak i ett landskap omgiven av höga buskar, en carport syns till höger framför garaget.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
P
M munge skrev:
Är det lyx?
Det vore rätt mycket lyx utan Arne.

• Haha
GreenYoda
  • Laddar…
P
Vrana Vrana skrev:
Men ja, konstig konstruktion också ifall man typ har fest och folk ska klampa igenom sovrum för att komma till toan.
Gästoaletten placeras någon annanstans.

• Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag vill ha ett badrum nära "vuxensovrummet", men inte "i".
Tänk såhär:
[bild]
Kan ha en dörr från den lilla hallen så man kan stänga ifall man vill tillfälligt avgränsa.
Lite så har vi det. Inte exakt samma layout, men samma idé.

Kombinationen av svart och koppar i kök och badrum.

• Gilla
munge
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Pulpettak, byggdes en del 2003-2010 , sedan bara försvann dom... Tack gud.

[bild]
Tycker jag fortfarande ser sånt byggas. Senast i julas när jag var i dalarna så såg jag 3 vräkiga hus byggas bredvid varandra med pulpettak. Förvånades över att folk fortfarande bygger så men antar att de vill åt en "modern" touch men som inte är så modern.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.