Vi har alla svurit över 80- och 90-talens vävtapet, laserat över gulnade furu från 70-talet, gråtit en skvätt över nålfiltsmattan i trappan och önskat att förra ägaren hade låtit bli att sätta in centraldammsugare. Frågan är vilka svårborttagna trender kommer vi känna är helt förskräckliga om 20-30 år, även om det är snyggt idag? Vad kommer vi slita vårt hår och önska bort? Bör vi ens tänka så?
Jag har några idéer, men ni kanske har fler förslag?
1. Gigantiska klinker! Faktiskt snyggt, men definitivt en trend som sätter datum på badrummet.
2. Greige överallt! Men det är lätt att måla över när vi inte längre vill bo i hus som ser ut som en coronadepression vid frukostbordet.
3. Ribbpanel. Kommer vi vilja bo i en miljö som liknar hotellreception eller föreläsningssalar i framtiden?
Jag har några idéer, men ni kanske har fler förslag?
1. Gigantiska klinker! Faktiskt snyggt, men definitivt en trend som sätter datum på badrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2. Greige överallt! Men det är lätt att måla över när vi inte längre vill bo i hus som ser ut som en coronadepression vid frukostbordet.
Logga in
Skapa konto
3. Ribbpanel. Kommer vi vilja bo i en miljö som liknar hotellreception eller föreläsningssalar i framtiden?
Logga in
Skapa konto
JanneJanne123 skrev:
Haha.. fast det är ju snyggt!? Men det tyckte vi nog om en isblå kakelbård med snäckmönster 1995 också.JanneJanne123 skrev:
Jag vill lägga till vägguttag med USB! Jättepraktisk nu, men helt onödigt om 10, och med fler delar som kan gå sönder och strula till det.
Renoverare
· Uppsala
· 1 814 inlägg
Spotlights! Framtidens hemmafixare kommer att svära över 120 spotlights med 8000 meter kabel som går som spaghetti kors och tvärs genom tak och väggar.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Haha ja du svarar ju själv, men ja, det är snyggt nu, men om några år tror jag vi kommer vara mycket trötta på det. Lite som badrummen med sjöstenskakel känns nu såhär 20 år senare.En apelsin skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 814 inlägg
Hus utan takutsprång! Helst i obehandlad lärk. Snygga idag, högriskkonstruktion och svårsålda på grund av risken för skador på fasaden och vatteninträngning om ungefär 20-25 år.
För att fortsätta på trädgårdstemat - gigantiska utekök som har "allt". Grillen står där den står, men frågan är om vi kommer att inse att det är enklare att koka potatis inne om 10 år?fgo skrev:
Men.. Det är ju bara så snyggt! Faktiskt. Tänker osökt på svartmålade träfasader. Snyggt. Sobert. En stil för den som tar sig själv på mycket stort allvar. Supervarma på sommaren. Färgen spricker. Krävs minst 4 strykningar för att måla över till en ljus, mindre sorgsen färg.Henningelvis skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 814 inlägg
Svartmålade träfasader tänkte jag också på. Hopplösa att underhålla, omöjliga att måla om, och förutom att de är varma ökar de kraftigt chansen att du får in en fladdermuskoloni på vinden. Sedan har du vita avföringsränder på den svarta fasaden.En apelsin skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 814 inlägg
Huntonitplattor kommer att vara ett tecken på "renoverat runt 2020".