Det var först kortis..
Sen blev det avbrott..
Det syns tydligt på bilden att värmekabeln är förlagd fel (skarven ej ingjuten/inspacklad)
TS har konstaterat att termostaten är hel..
Vad är det ni försöker komma fram till egentligen? 99,9% chans så är det fel i skarven mellan kallkabel och värmekabel..
Detta står förhoppningsvis elektrikern för eftersom han gjort fel..
Så.. utrett och klart! d^_^b
Sen blev det avbrott..
Det syns tydligt på bilden att värmekabeln är förlagd fel (skarven ej ingjuten/inspacklad)
TS har konstaterat att termostaten är hel..
Vad är det ni försöker komma fram till egentligen? 99,9% chans så är det fel i skarven mellan kallkabel och värmekabel..
Detta står förhoppningsvis elektrikern för eftersom han gjort fel..
Så.. utrett och klart! d^_^b
Håller med dig. Borde vara färdigt förutom att elektrikern varit där och mätt och säger att allt är som det ska (hur det nu kan vara det om det inte funkar). Har plattsättaren klivit sönder kabeln borde det synnas på mätningen och har det varit kortis som nu är avbrott borde det oxå synas.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 218 inlägg
Men nu finns det ju bildbevis på att elektrikern gjort fel vid förläggningen så...
//Patrik
//Patrik
Ublegend skrev:Allt är testat både före och efter.. flytspackling, det har ju funkat alldeles utmärkt ett halvår. Säkringen gick .. då vi i samband med detta upptäkte att golvärmen var paj antog vi att det var det felet. Går att slå på nu och allt verkar funka att ställa in men slingorna blir inte varma. Vet inte vad el-killen kan komma fram till nu? Vad går att testa utesluta? Kabelbrott? Jag tycker det verkar långsökt att skylla på kakelkillen. El-killen har meggat tror jag och det indikerar inga fel.. om jag förstod min sambo rätt? Elkillen har själv satt dit och buntat fast kabeln på armering.
Leverantören av golvärmen skyller som sagt på vår kakelsättare och flytspacklare? Golvvärmeleverantören håller till i malmö och tycker vi ska betala/göra jobbet. Har skickat ett reparationskit men jag (och el-killen) får göra jobbet själv. Vad ska lagas.. stannar det vi ett plattlyft? Blir ju inte så fint heller direkt vid sidan av dörren.
Ja...
Men. Tydligen en del av kablarna klarar av att förläggas lösa/intryckta i värmeplåtar!
Och dessa ska ej gå sönder vid övergången vanlig/värme! Hur är det med just denna?
Dessutom bör man göra en anmälan till sitt FB. Kan hända de tar det.
Redigerat:
Vi behöver en ny elektriker....
Vår hittills bäste? och kreative och trevligaste hantverkare kommer att laga golvärmen och sedan vill han inte ha med oss att göra mer... de fortsätter att skylla på kakel-killen. Vi har påbörjat en tillbyggnad vardagsrum-matplats så vi behöver en ny i Östergötland. Några rekommendationer?
Vår hittills bäste? och kreative och trevligaste hantverkare kommer att laga golvärmen och sedan vill han inte ha med oss att göra mer... de fortsätter att skylla på kakel-killen. Vi har påbörjat en tillbyggnad vardagsrum-matplats så vi behöver en ny i Östergötland. Några rekommendationer?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden