Alfredo Alfredo skrev:
Ja det klart det kan bli fel. Men då rättar man till det. Man lämnar inte något sånt här efter sig.
[bild]

Varför skulle man bli tvungen till det?
Spelar ingen roll, bilden är förstorad. Man kan inte döma ut hela altan bara för en liten detalj.

peteds01 peteds01 skrev:
Spelar ingen roll, bilden är förstorad.
Det avgör väl inte du. För TS spelar det tydligen roll och jag hade heller inte lämnat det där efter mig.

För övrigt är bilden inte förstorad utan något under naturlig storlek på min iPhone om vi antar 120 trall.

Alfredo Alfredo skrev:
Det avgör väl inte du. För TS spelar det tydligen roll och jag hade heller inte lämnat det där efter mig.

För övrigt är bilden inte förstorad utan något under naturlig storlek på min iPhone om vi antar 120 trall.
Men snälla nån flickor sluta slåss alla är överens om att killen som gjort jobbet inte är snickare utan klåpare. Lämna det bara där låt stackaren som anlitat billigast ta konsekvensen av sin handling. Trevlig kväll och en fortsatt trevlig sommar

• Haha
peteds01
  • Laddar…
N Nps skrev:
alla är överens
Är vi?
Jag hoppas du gjorde ett försök att vara rolig.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
A AG A skrev:
Är vi?
Jag hoppas du gjorde ett försök att vara rolig.
Vem av alla inblandade tror du tycker att detta är roligt? Det är klart att jag som snickare skrattar lite men som en vanlig normal kille så lider jag skapligt mycket med ts. Som dessvärre enligt mig blivit blåst av en snubbe som inte kan sitt yrke…. Hade han kunnat det så hade det inte sett ut som det gör. Det förstår både en idiot och en besiktningsman. Hoppas att du oxå förstår det 😊😱

• Gilla
useless
  • Laddar…
N Nps skrev:
Vem av alla inblandade tror du tycker att detta är roligt? Det är klart att jag som snickare skrattar lite men som en vanlig normal kille så lider jag skapligt mycket med ts. Som dessvärre enligt mig blivit blåst av en snubbe som inte kan sitt yrke…. Hade han kunnat det så hade det inte sett ut som det gör. Det förstår både en idiot och en besiktningsman. Hoppas att du oxå förstår det 😊😱
Trevlig kväll

N Nps skrev:
Skulle DU, vara snickare😄? Isåfall är du bror med Stevie Wonder. Det finns nog inte en veranda i varken, Sverige eller hela världen, där inte liknande bilder kan tas. Varje snickare, värd namnet, vet att trä är ett levande material, och verandor byggs i huvudsak av tryckimpregnerat virke, med väldigt skiftande fukthalt. Fukthalten i samma bräda skiftar tillochmed, vilket gör det fullkomligt omöjligt att undvika olika breda springor. Ingen kund är heller villig för 100% perfekta ursparingar runt staketstolpar och liknande.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
A AG A skrev:
Skulle DU, vara snickare😄? Isåfall är du bror med Stevie Wonder. Det finns nog inte en veranda i varken, Sverige eller hela världen, där inte liknande bilder kan tas. Varje snickare, värd namnet, vet att trä är ett levande material, och verandor byggs i huvudsak av tryckimpregnerat virke, med väldigt skiftande fukthalt. Fukthalten i samma bräda skiftar tillochmed, vilket gör det fullkomligt omöjligt att undvika olika breda springor. Ingen kund är heller villig för 100% perfekta ursparingar runt staketstolpar och liknande.
Ja du min vän. Jag driver snickarfirma sedan ca 20 år tillbaka i tiden. Hade någon av mina gubbar eller jag själv gjort det där jobbet så hade kunden fått det gratis alternativt hade jag bytt ut materialet. Kunden hade även fått en stor ursäkt där jag skulle försöka rättfärdiga att det ser ut som att en första års praktikant gjort jobbet. Sen kan du skylla på fukt och diverse men det förklarar ju inte hur pajkastaren använt cirkelsågen/sänksågen. Rätskiva och tving funkar utmärkt då klarar till och med mina första års praktikanter att kapa rakt. Men jag utgår från att du inte är kunnig inom området utan att du är den där killen som är glad över att facket finns så att du får en bra lön på bekostnad av kollegorna. Stevie hälsar
Ps. Om den där snickaren gör ett kök hur ser det ut då????🤣

• Älska
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 3 till
  • Laddar…
N Nps skrev:
Ja du min vän. Jag driver snickarfirma sedan ca 20 år tillbaka i tiden. Hade någon av mina gubbar eller jag själv gjort det där jobbet så hade kunden fått det gratis alternativt hade jag bytt ut materialet. Kunden hade även fått en stor ursäkt där jag skulle försöka rättfärdiga att det ser ut som att en första års praktikant gjort jobbet. Sen kan du skylla på fukt och diverse men det förklarar ju inte hur pajkastaren använt cirkelsågen/sänksågen. Rätskiva och tving funkar utmärkt då klarar till och med mina första års praktikanter att kapa rakt. Men jag utgår från att du inte är kunnig inom området utan att du är den där killen som är glad över att facket finns så att du får en bra lön på bekostnad av kollegorna. Stevie hälsar
Ps. Om den där snickaren gör ett kök hur ser det ut då????🤣
Ja du, "mycket ska man höra innan öronen trillar av", men du tar faan i mig priset😄.
Visa mig vilken som helst av alla dina verandor, så ska jag ta 10 liknande foton. Dock tror jag fortfarande inte ett ögonblick på att du är snickare, och att du ens har byggt en enda veranda, din Pajas😄.

• Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
A AG A skrev:
Dock tror jag fortfarande inte ett ögonblick på att du är snickare, och att du ens har byggt en enda veranda, din Pajas
Varför så otrevlig?

K kniv skrev:
Jo men nu pratar vi 20-30cm och inte 240!
Sluta köpa skräptrall!
Xl byggs premium trall . Du kommer inte hitta konsekvent exakt samma mått på trall oavsett var du handlar..

• Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
K
P Patzie skrev:
Xl byggs premium trall . Du kommer inte hitta konsekvent exakt samma mått på trall oavsett var du handlar..
Konstigt då för de två nya paket trall som köptes i våras till en altan var inga problem med!

K kniv skrev:
Konstigt då för de två nya paket trall som köptes i våras till en altan var inga problem med!
Då hade du tur om alla i ett paket var bra.
Den bästa trallen är den man väljer själv.

• Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
K
T TheGame skrev:
Då hade du tur om alla i ett paket var bra.
Den bästa trallen är den man väljer själv.
Sa inte att alla var bra. Sa att vi inte hade problemet som citerades, att samma bräda diffade 7mm på bredden. Sjävklart var ju två paket överbeställt så vi plockade bort det som var skadat etc

• Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
peteds01 peteds01 skrev:
Skruvning är korrekt. Brädor har olika fukthalt, vilket påverkar springor och änden.
Ändkapning kunde gjorts bättre men ingen anledning till byte bräda.
Snickaren har väl gått på fastpris avtal, då kör de bara på, ingen vill ändå betala för ett noggrannare arbete.
Många vill betala mindre för bättre resultat!
Som beställare av en tjänst får man per automatik resultatet av vad den personen är kapabel till vid det tillfället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.