Man blir smått tokig av alla versioner och förklaringar. Har dock inte blivit klokare och kommer förmodligen inte bli det heller. Men vill gärna ha era åsikter och erfarenheter.

Jag tycker naturligtvis att dold skruv ger en Mycket finare utseende på trallen.

Men vad föredrar ni?

Tacksam för genuina svar:)

För/nackdelar?

E Ebbe Ebbesson skrev:
Man blir smått tokig av alla versioner och förklaringar. Har dock inte blivit klokare och kommer förmodligen inte bli det heller. Men vill gärna ha era åsikter och erfarenheter.

Jag tycker naturligtvis att dold skruv ger en Mycket finare utseende på trallen.

Men vad föredrar ni?

Tacksam för genuina svar:)

För/nackdelar?
Har tänkt på det med! Skruva bara ned till underlaget på en mindre yta men har fått skruva ned dem längre när virket torkat. Så min slutsats är att skruva ned dem längre.

• Gilla
Ebbe Ebbesson
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Har tänkt på det med! Skruva bara ned till underlaget på en mindre yta men har fått skruva ned dem längre när virket torkat. Så min slutsats är att skruva ned dem längre.
Har du bild på hur det blev hos dig? Vi har inte börjat ännu. Men jag är definitivt inne på trall dock har vi fastnat på dold skruv eller ej.

E Ebbe Ebbesson skrev:
Har du bild på hur det blev hos dig? Vi har inte börjat ännu. Men jag är definitivt inne på trall dock har vi fastnat på dold skruv eller ej.
Tror jag misstolka! Mena du skruvar från sidan vs ovanifrån!?

E Emanuel01 skrev:
Tror jag misstolka! Mena du skruvar från sidan vs ovanifrån!?
Yes!

E Ebbe Ebbesson skrev:
Yes!
Förlåt! Har ingen info där!

• Gilla
Ebbe Ebbesson
  • Laddar…
Har ingen trall själv men bekanta och grannar har.
Vad gäller dold eller icke dold skruv så är det inget jag funderat på eller stört mig på. Kan tom tycka att det är lite snyggt med exakta rader av skruvskallar.
Men då ska de vara helt raka, annars ger det ett (i mina ögon) rätt amatörmässigt intryck.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Personligen tycker jag det finns flera mycket viktigare detaljer att tänka på innan man väljer dolda eller synliga skruv.
Snygg läggning av trallen med snygga kapning samt att man lägger ner en tanke i hur man gör tex. en ram runt m.m. är det viktigaste för mig.
Sen kommer räcken, trappor, möbler m.m.
Sen är det ju dock viktigt att skruvraderna är raka och att de är lika långt inskruvade...

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.