210 510 läst ·
516 svar
211k läst
516 svar
Trakasserad av grannen i över 5 år, polisen gör inget
Haha.. eller hur. Hade jag varit i den sitsen att jag behövde gå så långt så hade jag nog vänt mig till någon grabb i orten. DOM är skoningslösa och gör vad som helst för lite småpengar verkar det som. En HA gubben kan ju ha en viss sorts moral, busgrabbar från orten saknar det helt och hållet…Aajnor skrev:
Its not new story. You wrote this bellow!Tigers eye skrev:
I didn’t write that! He is not the ONLY one unfortunately. It is totally wrong what you write here. Everything was planed and authorised by the council but there was unprofessional solutions which had to be corrected afterwards så the costs gone up.
If you can not understand things in Swedish don’t make up a new story! Thank you.
Unlike others, I have read all the posts and I apologize, but I see that you are looking for advice and support for illegal actions in order to solve a problem THAT YOU CREATED YOURSELF. Using bad builders as an excuse does not exempt you from responsibility. They were acting on YOUR territory and with YOUR consent.Tigers eye skrev:
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 835 inlägg
Nej, det skrev TS inte.S sturnus skrev:
Nej. Det skrev TS inte.S sturnus skrev:
Nej, det skrev TS inteS sturnus skrev:
Det gjorde inte TS.S sturnus skrev:
Du verkar ha missuppfattat en hel del.S sturnus skrev:
It seems you didn't understand what I wrote. And it seems you missed what TS wroteTheImprovisor skrev:
Tigers eye skrev:
Nej, ts har absolut inte skrivit något om svartbygge i tråden.S sturnus skrev:Its not new story. You wrote this bellow!
Unlike others, I have read all the posts and I apologize, but I see that you are looking for advice and support for illegal actions in order to solve a problem THAT YOU CREATED YOURSELF. Using bad builders as an excuse does not exempt you from responsibility. They were acting on YOUR territory and with YOUR consent.
When a foreign construction worker comes here and start a company and lying about his qualifications, the homeowner who has no experience whatsoever relies on information from the company and the authorities and can be easily cheated. But a neighbour who suddenly starts attacking you because he thinks he can decide about everything, demands that you cut all your old trees and don’t let the workers to start to do their job because he is on holiday at that time, and he feels disturbed, he put a chair against the garden fence to annoy all the builders and call you witch because you want to keep your cherry tree in the back corner of your garden, because he doesn’t like that….S sturnus skrev:Its not new story. You wrote this bellow!
Unlike others, I have read all the posts and I apologize, but I see that you are looking for advice and support for illegal actions in order to solve a problem THAT YOU CREATED YOURSELF. Using bad builders as an excuse does not exempt you from responsibility. They were acting on YOUR territory and with YOUR consent.
Do you think it is my fault?
Men på svenska är det lättare för mig att skriva:
Vi hade INTE några illegala åtgärder, grannen hade blivit frågat, godkände och inte protesterat tills byggarna började gräva.
Du har INTE FÖRSTÅTT rätt! Vad menar du med illegal support? Jag är mycket tacksam för de som svarar och ger sina synpunkter. Vissa tycker om att överdriva, det är bara roligt. Man måste ha humöret kvar i livet, annars blir man galen!
Skulle inte förvåna mig om det är en s k ”svärjevän”HogeN skrev:
Om du tycker det är så viktigt, varför kan du inte själv skriva korrekt svenska och hela meningar? Och om nu det här är ett svenskt forum, varför har du ett engelskt användarnamn?M Manhunter skrev:
Märkligt att det finns folk som råder en att ta hjälp av HA när man har problem med grannen. Hon har väl nog med bekymmer Någon påstår att de t.o.m. har moral men inte de från orten. De är lika mycket gangsterpack och samhällsparasiter allihopa men en del tycks romantisera HA kanske för att de inte förstår bättre.
Det är ju inget snyggt bygge du gjort på grannens gräns. Det måste vara en stor skillnad att ha ett garage som utsikt jämfört med denna döda tegel koloss.Tigers eye skrev:
Hej! Jag har blivit trakasserad av min granne under mer en fem års tid nu och jag har fått nog! Polisanmälningarna hjälper inte och han bara fortsätter, han är en sjuk människa! Grunden är att han har ångrat sig när godkände vårt bygglovsansökan och ville göra allt för att vi skulle misslyckas. Han skrämde bort många byggare och till och med övertalade alla närmaste grannar att göra olika anmälningar till kommunen.
Senast han planterade häckar strax intill vårt garageväg som byggarna inte kunnat isolera pga honom. Väggen till garaget som är på källarplanet och ovanför ligger vårt sovrum som inte är färdigbyggt, väntar på nytt lov . Vi lämnade 10 cm från gränsen mellan garageväggen och gränslinjen. Han satte upp en metallstaket på gränslinjen och hämtade blom gjord, planterade stora buskar som de växer och trycker staketet in till vårt hus.
Och nu börjar han vattna varje dag! Han vattnar flitigt husväggen också! (Medan han ler). Man kan inte prata med honom, han och även hans fru svarade inte på mejl, sms, brev som jag skickade till de.
Igår, när jag gick framför huset, medan min man var i trädgården, plötsligt hoppade han nära framför mig och försökte skrämma mig med grimaser och sa något vad han kommer att göra med mig, sen gick iväg fort för att inte någon ska kunna se honom…
Här är våran husvägg jag fotograferade förgår kväll.
Vad ska vi göra? Vore tacksam att få vägledning av er kunniga! Tack på förhand.
Jag tycker att han gjorde fel, han satt upp en staket och planterade de buskarna ditt, skulle ha lämnat tegelvägen som tomtgräns, hade han vunnit 10 cm för sig själv samt en fin tegelvägg och en bredare gång för att kunna passera lätt där. ( Innan stod där vårt gamla garagevägg som hade också tegelfasad, men vi lämnade extra remsa där nu för att kunna isolera källarväggen under marken.) Så nu står väggen 10 cm från tomtgränsen på våran tomt. Vi erbjöd honom ersättning för att kunna göra jobbet och fixa allt efteråt, men han avböjd vårt förslag.@ @ndreas skrev:
Jag fattar inte vad du grundar din förståelse på.
Jag ser inte logiken i hans plantering.
Det var nästan samma tegelfasad på före detta garagevägg! Det är fint med tegelfasad och hela huset får en enhetligt utseende. Jag älskar tegelfasad.G Goran0 skrev: