10 634 läst ·
68 svar
11k läst
68 svar
Träfasad som går ner i marken
Nya frågor dyker ständigt upp när man är grön på detta område.Som jag nämnde låg stenplattorna inunder sista brädan. Och nu när jag tagit bort plattorna är det precis som stora "hål" som går in under brädan,enligt bild.pacman42 skrev:
Vågar knappt gräva mer på detta hål. Då kommer jag ju in i själva torpargrunden....? Varför finns det liksom ingen "vägg" som hindrar att jag kan gräva mig in i grunden?
På mitt förra hus såg det inte ut såhär. Där var det en stengrund hela vägen runt huset. Här är det hål rätt in i grunden. Ska det vara så?
Och framför allt,var lägger jag gruset? Ska jag fylla upp med grus i dessa utrymmen, eller ska jag lämna det så att det är ett hål rätt in i grunden?
Falskt alarm. Det finns en vägg. En mur. Å vad glad jag blev.
Men sanden ligger ända fram till muren.Ska jag ta bort all sand innan jag fyller på med grus,eller ska sanden få ligga kvar?
Men sanden ligger ända fram till muren.Ska jag ta bort all sand innan jag fyller på med grus,eller ska sanden få ligga kvar?
Frigolit är inte tätt! Den andas!Husköpare 8 skrev:
Nu har jag känt och klämt på brädorna ännu mer,och kommit fram till att dom verkar vara fastlimmade? Finns ej en chans att jag kan ta bort någon bräda. Sitter som berget. Dessutom,detta har jag sett tidigare,men tänkte informera er också,att i själva grunden,vid området där gräset finns,längst ner till vänster på bild,finns fastsatta vita frigolitbitar,som även dom sitter som berget.
Det kan väl inte vara bra att ha frigolit så inpå husgrunden? Blir det inte för tätt då=risk för fukt? Hur gör jag med dessa frigolitbitar? Försöka ta bort? Jag undrar så varför dom sitter där överhuvudtaget. (det vet inte ni,men jag tänker bara högt för mig själv) Vad kan det finnas för anledning att detta är ditsatt? Dessa frigolitbitar finns bara på denna del av husgrunden,inte någon annanstans.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden