Halloj medlemmar! Efter dränering har våran källartrapp börjat ge vika. Någon som har förslag på hur man kan åtgärda detta? Tänkte gräva runt trappen och gjuta nya väggar. Men resterande källarväggar är murrade med betongsten och armera trappen mot källarvägg kanske är en dum ide? Den var inte det innan kanske av någon anledning? Vad föreslår ni? Tacksam för svar
Mvh
 
Här är lite bilder på hur det ser ut!
 
  • 20260121_133957.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260121_133938.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260121_133916.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260121_125907.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vem gjorde dräneringen, finns ansvarsförsäkring?

Sen misstänker jag de som kan mer än mig kommer efterfråga bilder
 
Hej! Eftersom firman som utförde dräneringen har gått i konkurs och mitt försäkringsbolag inte tar detta så är det eget jobb som krävs. Mini grävare har jag, men frågan är hur ska man göra för att inte riskera detta igen? förstår att det säkraste skulle vara att armera mot huset men vilka risker kan det medföra?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.