[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Du hänvisar till 2 partsinlagor. Inte särskilt trovärdigt
På dessa hemsidor redovisas utförligt en enorm mängd fakta om projektet och hur det drivits från dag 1 till dagens haveri.
Det är inte nåt litet debattinlägg eller intervju på Swebex.
Att du väljer att kalla det partsinlaga visar din oseriösa inställning till både Västlänken och denna tråd.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
På dessa hemsidor redovisas utförligt en enorm mängd fakta om projektet och hur det drivits från dag 1 till dagens haveri.
Det är inte nåt litet debattinlägg eller intervju på Swebex.
Att du väljer att kalla det partsinlaga visar din oseriösa inställning till både Västlänken och denna tråd.
Nåja, du kan väl få kalla det för fakta om det får dig att må bättre
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
P pmd skrev:
Njae, jag ser dock inte till någon källa i facebook-inlägget, men jag är inte medlem i facebook så jag kanske missar något.

Peka gärna på vad det är på den webbsidan som du åberopar som stöd för ditt påstående i inlägg #485.
Gärna sådant som är verifierbart och inte bara tyckanden.
Ja du.... var ska vi börja, ser du något som inte är faktabaserat på det som kommer upp just nu här tex, om tvisten mellan Trv och WLC?:
https://stoppavastlanken.nu/
(Hittar inget sätt att direktlänka just nu).
Eller så kan du väl välja något annat som du anser helt felaktigt på den sidan..
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nåja, du kan väl få kalla det för fakta om det får dig att må bättre
Det är nog du som inte mår bra.
Som väntat hade du bara AdHominen att komma med.
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Trodde inte det var så illa och jag har inget emot samer som västgöte, men vad är då detta om inte brottsligt beteende på Länstyrelsen?
https://www.svd.se/a/PdonK5/samebyarna-bygger-ett-parallellsamhalle
Vi skulle väl kunna följa utvecklingen här och se ifall ngn tjänsteman blir åtalad, eller om det som vanligt läggs ner, och varför det då görs.
 
BirgitS
Svårt att säga något om en låst artikel. Ledare är ofta inte objektiva utan synnerligen subjektiva, dvs. åsikter och inte fakta.
 
G gaidin skrev:
Vilka tillfällen har det hänt att en tjänsteman gjort något olagligt och sedan blivit friad p g a "Jag följde bara order"?
I Nürnberg? 🤔
 
P
K karlmb skrev:
Ja du.... var ska vi börja, ser du något som inte är faktabaserat på det som kommer upp just nu här tex, om tvisten mellan Trv och WLC?:
[länk]
(Hittar inget sätt att direktlänka just nu).
Eller så kan du väl välja något annat som du anser helt felaktigt på den sidan..
Jag har inte mycket kunskap om västlänken (förutom att det tycks vara ett urspårat projekt), så jag har ganska svårt att bedöma hur trovärdig den där webbsidan är, men om du visar några exempel på faktapåståenden med källor så blir det kanske lättare att göra en bedömning.

Speciellt intressant vore det med exempel där tjänstemän har följt instruktioner från politiker i strid med lagen.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
Anna_H Anna_H skrev:
Trovärdig rapport, om än kanske partisk gentemot NCC:

[länk]

Tror att man även kan kontakta Trafikverket och få en längre rapport.
Om jag inte har missförstått är det tjänstemännen på Trafikverket som har reagerat på att entreprenören har misskött sig och därför sagt upp kontraktet.

Har politikerna gett några direktiv?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
I Nürnberg? 🤔
Precis. Men inte i Sverige.
 
P pmd skrev:
Om jag inte har missförstått är det tjänstemännen på Trafikverket som har reagerat på att entreprenören har misskött sig och därför sagt upp kontraktet.

Har politikerna gett några direktiv?
Du får nog läsa lite mer än rubrikerna.
 
Anna_H Anna_H skrev:
I Nürnberg? 🤔
Nej, inte ens där blev de friade.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Nej, inte ens där blev de friade.
Nej. Men här är det annorlunda. Det var ju det Palme ville ändra på. (Inte just brott mot mänskligheten då men)
 
P pmd skrev:
Jag har inte mycket kunskap om västlänken (förutom att det tycks vara ett urspårat projekt), så jag har ganska svårt att bedöma hur trovärdig den där webbsidan är, men om du visar några exempel på faktapåståenden med källor så blir det kanske lättare att göra en bedömning.

Speciellt intressant vore det med exempel där tjänstemän har följt instruktioner från politiker i strid med lagen.
Herregud nästan allting som står där är med källhänvisningar. Du bara svamlar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.