P Pallewea skrev:
Ja tack. Efter nära 40 år i statens tjänst har jag svårt att acceptera synen att handläggare skulle ha någon sorts av åtalsimmunitet om man bryter mot gällande lagstiftning ifall en politiker varit ute och svingat.
Ändå är det ju precis så det fungerar.

K karlmb skrev:
Ändå är det ju precis så det fungerar.
Då kan det väl inte vara så svårt att hitta några exempel?

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Då kan det väl inte vara så svårt att hitta några exempel?
Ok. Västlänken i Göteborg.

K karlmb skrev:
Ok. Västlänken i Göteborg.
OK, det är nog mer din sida av landet än min, så jag gissar att du har bättre insikt i projektet än jag - det enda jag vet är att det blivit mycket dyrare än budget, entreprenören NCC (privat företag) har dragit över rejält innan upphandlaren (statliga Trafikverket) ryckte i nödbromsen.
Sedan har man för att minska förseningarna och ännu större utgifter, tydligen brutit mot LoU för att handla upp nya arbeten. Och det utreds och lagfares, som sig bör.

Vad är det för olagligheter som tjänstemän bara gjort som politikerna sa där, som de borde fällas för, men kommer undan med?

Redigerat:
  • Gilla
Kardan79 och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
OK, det är nog mer din sida av landet än min, så jag gissar att du har bättre insikt i projektet än jag - det enda jag vet är att det blivit mycket dyrare än budget, entreprenören NCC (privat företag) har dragit över rejält innan upphandlaren (statliga Trafikverket) ryckte i nödbromsen.
Sedan har man för att minska förseningarna och ännu större utgifter, tydligen brutit mot LoU för att handla upp nya arbeten. Och det utreds och lagfares, som sig bör.

Vad är det för olagligheter som tjänstemän bara gjort som politikerna sa där, som de borde fällas för, men kommer undan med?
Tex rena lögner om nyttan med projektet, kostnader och en massa annat i syfte att möjliggöra fortsatt drift av vansinnesprojektet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Men det är ju fortfarande bara lösa tyckanden. Det finns inget konkret att peka på?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Men det är ju fortfarande bara lösa tyckanden. Det finns inget konkret att peka på?
Inte?

K karlmb skrev:
Inte?
Det var en fråga

K karlmb skrev:
Oj, var ska jag börja? Här kanske:
Finns det verkligen inga publikt tillgängliga källor?

• Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Oj, var ska jag börja? Här kanske: [länk]
En tråd på Facebook? 🤦‍♂️

• Haha
  • Gilla
Kardan79 och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
En tråd på Facebook? 🤦‍♂️
Den är svår att ta till sig?
Då kanske en hemsida duger?
https://stoppavastlanken.nu/
Eller är det då du vill ha något annat?

K karlmb skrev:
För mig är den helt omöjlig att ta till sig. Jag kan läsa en kort stund och blir därefter uppmanad att logga in, vilket jag inte kan.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Njae, jag ser dock inte till någon källa i facebook-inlägget, men jag är inte medlem i facebook så jag kanske missar något.
K karlmb skrev:
[länk]
Peka gärna på vad det är på den webbsidan som du åberopar som stöd för ditt påstående i inlägg #485.
Gärna sådant som är verifierbart och inte bara tyckanden.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
[länk]
Eller är det då du vill ha något annat?
Du hänvisar till 2 partsinlagor. Inte särskilt trovärdigt

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Kardan79 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.