30 059 läst ·
872 svar
30k läst
872 svar
Tråden om tjänstemannaansvar
OK, det är nog mer din sida av landet än min, så jag gissar att du har bättre insikt i projektet än jag - det enda jag vet är att det blivit mycket dyrare än budget, entreprenören NCC (privat företag) har dragit över rejält innan upphandlaren (statliga Trafikverket) ryckte i nödbromsen.K karlmb skrev:
Sedan har man för att minska förseningarna och ännu större utgifter, tydligen brutit mot LoU för att handla upp nya arbeten. Och det utreds och lagfares, som sig bör.
Vad är det för olagligheter som tjänstemän bara gjort som politikerna sa där, som de borde fällas för, men kommer undan med?
Redigerat:
Tex rena lögner om nyttan med projektet, kostnader och en massa annat i syfte att möjliggöra fortsatt drift av vansinnesprojektet.B b8q skrev:OK, det är nog mer din sida av landet än min, så jag gissar att du har bättre insikt i projektet än jag - det enda jag vet är att det blivit mycket dyrare än budget, entreprenören NCC (privat företag) har dragit över rejält innan upphandlaren (statliga Trafikverket) ryckte i nödbromsen.
Sedan har man för att minska förseningarna och ännu större utgifter, tydligen brutit mot LoU för att handla upp nya arbeten. Och det utreds och lagfares, som sig bör.
Vad är det för olagligheter som tjänstemän bara gjort som politikerna sa där, som de borde fällas för, men kommer undan med?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg
Men det är ju fortfarande bara lösa tyckanden. Det finns inget konkret att peka på?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg
Njae, jag ser dock inte till någon källa i facebook-inlägget, men jag är inte medlem i facebook så jag kanske missar något.K karlmb skrev:
Peka gärna på vad det är på den webbsidan som du åberopar som stöd för ditt påstående i inlägg #485.K karlmb skrev:
Gärna sådant som är verifierbart och inte bara tyckanden.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg