Göran.W skrev:
Det första jag kolla är frakt kostnaden och är den orimligt hög så bjuder jag inte för jag tycker det är dålig stil att ta betalt mer än för verklig frakt plus några kronor för embalage\transport kostnat till inlämnings stället.
För mig är det slutsumman som är det viktiga.
Sedan har ju tradera rätt stor skuld att folk gör på det sättet. De tar ju provision på högsta budet och ingen provision på fraktkostnaden.

Göran.W
Nu förbjuder Tradera orimliga frakt kostnader men vad är orimligt?
Själv tar jag 50 kr utöver verklig frakt om det måste gå med bussgods för jag kör inte 5 mil gratis.

Göran.W skrev:
Nu förbjuder Tradera orimliga frakt kostnader men vad är orimligt?
Själv tar jag 50 kr utöver verklig frakt om det måste gå med bussgods för jag kör inte 5 mil gratis.
Det låter rimligt tycker jag, du kan nog ta ut mer ändå utan att det skulle vara orimligt enligt mig. :)

50 kr för att köra 5 mil är billigt, det räcker ju knappt till soppa

pelpet skrev:
Alla jävla TV-bolag har ju samma stil också. Abbonemanget kostar 19:- första tre månaderna och sen 129:- resterande 45 månader av bindningstiden. Sedan tillkommer startavgift, kortavgift, krypteringsavgift, fakturaavgift och råttgiftsavgift. Det gäller att kunna sin excel om man ska kunna göra vettiga prisjämförelser på sånt.
+1:thumbup::thumbup::thumbup:

• Gilla
Vedeldat
  • Laddar…
Göran.W
noone70 skrev:
50 kr för att köra 5 mil är billigt, det räcker ju knappt till soppa
Lupo 3L:D

Göran.W skrev:
Lupo 3L:D
Hmm, jag kommer 1,6 mil på 50kr. Kanske skulle ta och byta det där dåliga fördelarlocket någon gång..... :wow:
Även om min bil är något större än en Lupo.

KungAnka skrev:
3-pack Dewalt sågblad
nytt 45£ eller 590:-
www.mtmc.co.uk/Product.aspx?ProductID=36902&strParent=search&PPGR=0
Utgångspris på tradera, 675:- www.tradera.com/item/343390/244568988/dewalt-klingpaket-3-st-sagklingor-250x30-mm-24-48-tandade
Dock lär ju frakt tillkomma från UK.
Men jag håller med till stor del. :)

trattalask
Fast ingen har lagt något bud på klingorna... Men generellt, tradera är ett bra ställe att sälja på, inte köpa. =)

C
Påminner mig om en bekant som klickade lite fel och råkade lägga ett bud på 3 000 kr på en gammal sliten fåtölj som dessutom skulle avhämtas någonstans i övre Norrland. Som tur var löste det sig efter kontakt med säljaren. :D

• Gilla
trattalask
  • Laddar…
P
KungAnka skrev:
3-pack Dewalt sågblad
nytt 45£ eller 590:-
www.mtmc.co.uk/Product.aspx?ProductID=36902&strParent=search&PPGR=0
Utgångspris på tradera, 675:- www.tradera.com/item/343390/244568988/dewalt-klingpaket-3-st-sagklingor-250x30-mm-24-48-tandade
nu hänger jag inte med här? den första varan är 216mm klingor,i aluminiumväska, bruka kosta runt 799 här i sverige. kostar garantert nån hundring med att få hem den ifrån england . den nedre är det bra pris på om den nu går för det priset.. svensksåld och ett företag som har den, dock är ju inte den samma vara som den ifrån england utan 250mm klingor så att den är dyrare går ju med automatik, eller är det jag som missat något här? :o

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
pleqtiz skrev:
nu hänger jag inte med här? den första varan är 216mm klingor,i aluminiumväska, bruka kosta runt 799 här i sverige. kostar garantert nån hundring med att få hem den ifrån england . den nedre är det bra pris på om den nu går för det priset.. svensksåld och ett företag som har den, dock är ju inte den samma vara som den ifrån england utan 250mm klingor så att den är dyrare går ju med automatik, eller är det jag som missat något här? :o
Nej, du verkar inte ha missat något, annat än att den svenska annonsen dessutom gäller 24+48 tänder, mot den engelska på 24+40.

Ibland är hetsen här större än på tradera etc ;)

Ja ja, det blev i alla fall ännu billigare på eBay. Rätt blad dessutom, svårt med länkar på en liten mobil. 3 Dewaltblad för mindre än 1 Bosch på fina firman.

Dessa är kanske mer jämförbara
www.tradera.com/item/301811/243901332/3-st-helt-nya-216-mm-dewalt-sagklingor-till-kap-gersag

www.toolab.se/produkt/Klingsats-Byggklingsats-DT1172-DeWalt-216mm-40t-24t

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.