P Pligg85 skrev:
Skapligt överpris. Ungefär som om elbolagen skulle sälja el för 700+ öre per kWh och få det sålt...

Vilken dåre skulle ta den dealen... Förutom några hundra tusen svenskar med timspot.
Och någon miljon svenskar som har ”månadsrörligt”.

C
Keiller Keiller skrev:
Det finns folk som verkar ha en sjuklig längtan att bli blåsta och som skulle kunna lägga ett bud.
Ja hos vissa individer triggar auktioner uppenbarligen någon del av reptilhjärnan som kopplar bort all logik och sunt förnuft. Någon sorts spelberoende.

Det roligaste är nästan på fysiska auktioner när man ser folk gå igång och tokbjuda på vanliga saker som kan köpas mycket billigare i vilken butik som helst. Typ bjuda 400:- för ett 10-pack CD-R skivor och liknande. :thinking::crysmile:

• Gilla
  • Haha
MagHam och 3 till
  • Laddar…
hsd
Har varit på vanlig auktion o å sett köpare bjuda 2 papp över nypris på en ett år gammal åkklippare, hade han köpt i affären så hade dessutom garanti ingått

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
jag jobba med en kille som jobba extra på firman som pensionär och han fick sin lön i verktyg för att chefen hade svårt att få ut kontanter, som han sen sålde på tradera mins ja och ofta fick han ju mer betalt en butikspriset var ju bra för han

fysiska auktioner tar dom fortfarande kontanter? då skulle man mistänka peningtvätt när jordbruks maskiner går för dubbla skrot priset

jag har aldrig förståt dom här bil online auktionerna där slut priset oftast är så mycket högre en vad man kan köpa på blocket och oftast är väldigt dåligt skick många av bilarna mycket taxi bilar och arbetsfordon som är slut

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Det är nog samma sak på alla auktioner. Man bör veta vad nypriset är innan man ger sig i leken. Och dessutom komma ihåg att slagavgift tillkommer på klubbat pris. Sen är väl alltid kul att göra klipp, och slippa köpa möbler på Ikea :)

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
M MrsForest skrev:
Det är nog samma sak på alla auktioner. Man bör veta vad nypriset är innan man ger sig i leken. Och dessutom komma ihåg att slagavgift tillkommer på klubbat pris. Sen är väl alltid kul att göra klipp, och slippa köpa möbler på Ikea :)
Bättre köpa IKEA möbler på Tradera för det dubbla:crysmile:

På tal om IKEA så kan man numera beställa mycket smådelar gratis, som kommer på post om man vill ha någon extra vinkel eller skruv.
Samtidigt finns det auktioner på traderaliknande siter (t ex ebay) där utropspriset är flera hundra riksdaler.
Går det - så går det.

M MagHam skrev:
På tal om IKEA så kan man numera beställa mycket smådelar gratis, som kommer på post om man vill ha någon extra vinkel eller skruv.
Samtidigt finns det auktioner på traderaliknande siter (t ex ebay) där utropspriset är flera hundra riksdaler.
Går det - så går det.
jag saknar när man kunde köpa dom i varhusen som plock godis eller finns det kvar i sverige?

Nix inte i Jönköping i varje fall. Beställde några extra vinkeljärn till väggfäste från IKEAs hemsida (inte för att dom var fellevererade utan för att modda grundkonstruktionen på en TV-bänk). Två veckor senare kom fästena från utlandet alldeles gratis.
Såg att dom finns på ebay 2 st för $11.40.
Så nu kom jag på den briljanta idén att beställa massa sådana och lägga ut dom på Tradera för att öka på "hetsen" ;)
https://www.ebay.com/itm/255895159570

• Gilla
maria01
  • Laddar…
när det fans i varhuset var jag där hela tiden och köpte till en massa olika projekt får ta och testa nätet då tack för tipset (y)

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Hur tänker denna säljaren?
[bild]
[länk]
Förmodligen någon slags penningtvätt? Jag tror att tanken är att köparen ska kontakta honom över någon annan kanal och komma överens om egentliga varan och sedan lägga bud på skruvarna som sedan inte skickas då såklart, utan någon annan grej.

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.