630;- ???

• Haha
pleqtiz
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Har märkt förr att just den användarens auktioner bruka sluta okristligt högt..
Han kanske tvättar pengar genom att sälja icke existerande prylar dyrt till sig själv? Kanske nån anställd på Swedbank?

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Är slutsatsen att detta är någon som själv skapar budkrig kring sina prylar och sedan lever på att någon ibland dras med och köper på upptrissade priser?

Sen finns det ju dårar som betalar vad som helst för att få en komplett sats av något...

Själv köpte jag två blocknycklar 21 och 22 mm av Sandvik Belzer för 270 spänn med rimlig frakt, trots att jag bara vet om en enda mutter som har 22 i hushållet, och ingen 21 Men de saknades i samlingen... :D

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Fast det är ju en sak att köpa saker i onödan bara för samlingens skull och en annan att betala tredubbla butikspriset för en pryl som går att köpa över disk nästan vart som helst.

• Gilla
suntownboy
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fast det är ju en sak att köpa saker i onödan bara för samlingens skull och en annan att betala tredubbla butikspriset för en pryl som går att köpa över disk nästan vart som helst.
Ja, i fallet "mediaochverktyg" undrar man om det inte är något fuffens ....

Jag har köpt en del via mediaochverktyg, alltid bra leveranstider och i nyskick.
Men jag håller ju mig till fyndpriser, det är rätt många auktioner som går förbi vad jag tycker är fyndpris.

• Gilla
varmkorv och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Dito, har handlat av mediaochverktyg med bra erfarenhet, dock är jag sällan (hoppas aldrig, men ibland gör jag inte djupaste researchen) med på de auktioner som går sådär högt...

/U

Stefan N Stefan N skrev:
Allting går att sälja....
Ser ut som en snickare tömt fickan efter en dags jobb.
[länk]
"Några kan vara krokiga" haha

Stefan N Stefan N skrev:
Allting går att sälja....
Ser ut som en snickare tömt fickan efter en dags jobb.
[länk]
I det här fallet tror jag inte"Allting går att sälja gäller". Men man vet ju aldrig.

Gick för en krona, sen är auktionsavgiften minst tre kronor så det hade vart en bättre afföär att kasta dom.

Slö-följde en auktion på en Ryobi batteri-fräs i går. Den var visserligen oanvänd enligt auktionen, men slutpris hamnade ca 150 spänn under nypris i affär. Svårt att fatta varför man inte hellre ger 150 mer och får kvitto/garanti som man får då.

• Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
hsd
Det är värre på vanliga auktioner, jag har sett folk som ger mer än nypris

Att det går att sälja är väl mer ett symptom på en mänsklig svaghet. Vinnarskallen och hordern vinner över det rationella tänkandet.

• Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.