64 107 läst ·
250 svar
64k läst
250 svar
Tråden om hetsen på Tradera
Som denna säljare http://www.tradera.com/rortanger3-st-43-2andra-tanger-nya-auktion_301812_150600198
Samma bild vecka ut och vecka in, året om. Han måste ju typ ha en hel pall av dessa. Undrar vem som köper sådant. 150kr för 5 tänger. Ska man ha en riktig får man ju säkert ge minst 300kr för en liten.
Samma bild vecka ut och vecka in, året om. Han måste ju typ ha en hel pall av dessa. Undrar vem som köper sådant. 150kr för 5 tänger. Ska man ha en riktig får man ju säkert ge minst 300kr för en liten.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Jag köpte faktiskt dom för att ha som slit och släng tänger för 92 kr om jag inte minns fel.raveper skrev:
Rätt ok som hobby rör tänger.
Behöver jag riktiga tänger finns bahco tänger att ta till.
Det beror helt på. Jag har själv bjudit högt över marknadsvärde på flera artiklar, men då har det varit saker som antingen varit väldigt svåra att få tag på och jag tyckt att det varit värt en slant att inte behöva leta, eller unika saker som inte går att få tag på på annat sätt.
Däremot, ska jag köpa begagnade hyllprodukter, då vill jag få dem snorbilligt.
Däremot, ska jag köpa begagnade hyllprodukter, då vill jag få dem snorbilligt.
Jomen då har du ju betalat marknadspris för dem. Allting är ju värt exakt så mycket som någon betalar för det.Troberg skrev:
Hög fraktkostnad också. Säljaren gör säkert halva vinsten på att ta 125:- för frakten men bara betala typ 60:- i verklig fraktkostnad.raveper skrev:
75:- i frakt är ju mera rimligt. Antar att säljaren har insett att många det ser billigt ut om man tar en massa småsummor för olika saker istället för ett högt pris på varan, eller så är det många som inte tänker på fraktkostnaden.
Jag kanske ska testa detta nästa gång jag säljer något på tradera.
Utropspris 1:- sedan tillkommer auktionsavgift 19:-, fraktkostnad 79:-, emballageavgift 14,90:- och fikapaustillägg på 29,50:-. Det ser väl rätt billigt ut även för en gammal lednyckel eller något.
Utropspris 1:- sedan tillkommer auktionsavgift 19:-, fraktkostnad 79:-, emballageavgift 14,90:- och fikapaustillägg på 29,50:-. Det ser väl rätt billigt ut även för en gammal lednyckel eller något.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Det första jag kolla är frakt kostnaden och är den orimligt hög så bjuder jag inte för jag tycker det är dålig stil att ta betalt mer än för verklig frakt plus några kronor för embalage\transport kostnat till inlämnings stället.
Lite ryanair över det helapelpet skrev:75:- i frakt är ju mera rimligt. Antar att säljaren har insett att många det ser billigt ut om man tar en massa småsummor för olika saker istället för ett högt pris på varan, eller så är det många som inte tänker på fraktkostnaden.
Alla jävla TV-bolag har ju samma stil också. Abbonemanget kostar 19:- första tre månaderna och sen 129:- resterande 45 månader av bindningstiden. Sedan tillkommer startavgift, kortavgift, krypteringsavgift, fakturaavgift och råttgiftsavgift. Det gäller att kunna sin excel om man ska kunna göra vettiga prisjämförelser på sånt.noone70 skrev: