Byggahus.se

Tråden om hetsen på Tradera

1. D
    Medlem Nivå 9
    Du kan inte jämföra Biltemas kina-skräp med kvalitetsverktyg. För hemmabruk när det ska användas någon enstaka gång så funkar det säkert bra men ska du använda det flitigt kommer du ångra dig. Vi kan ta borr och bågfilsblad i snabbstål som exempel, Biltema betalar mindre när de köper in borren/bladen än vad materialet kostar om det varit ”vanligt” låglegerat HSS. Det finns alltså knappt några legeringselement i deras sk HSS. Köper du kvalitet som t.ex. Bacho får du material från Erasteel, små göt, smitt, varmvalsat och kallvalsat.

2. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    Nä, jag tror vi haft den här diskussionen 100 gånger. Det finns bra saker på Biltema, det finns dåliga. Jag är inte helt säker på att man kan jämföra borr och blocknycklar i storlek 41 mm dock... Om jag levde på att skruva m27-muttrar hela dagarna hade jag säkert köpt den dyrare Bahcon med...

3. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    • Laddar…
  4. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    • Laddar…
  5. M
    Medlem Nivå 5
    "fick med dessa när jag köpte en såg." låter som fler än en och alla bilder har tre batterier. Vilket skämt!

• Laddar…
  6. Anna_H
    Husägare · Nivå 19
    Det är ju nästan så att man funderar på om det används för penningtvätt, knarkhandel, häleri eller liknande?

"Lägg 345 kr på annonsen med tomma burkar, så skickar jag grejerna"

7. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    Skulle inte förvåna mig det minsta, de brukar vara rätt fiffiga de där kriminella ...

Just i det här fallet så har jag funderat på att göra så själv, ofta är ju verktygen billigare att köpa i "komplett paket" och kan man sen få tillbaka någon tusenlapp eller två på batterierna och laddaren så blir ju själva verktyget rätt billigt ...

8. M
    Medlem Nivå 5
    Jag gjorde det omvända för några veckor sen, köpte ett helt kitt för att få laddare och sålde sen maskinen naken. Blev en väldigt bra affär!

9. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Slutade på 1830:- och det är ju inte ens ett bra pris om det hade vart tre batterier, än mindre för bara ett.

10. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 14
    Måste ju vara något fel, kollade nissens övriga annonser, och han hade lagt upp en såg, där det fanns en bild på ett kvitto med personnumret synligt i ..

11. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Felet va väl att han fotade tre batterier och sålde ett av dom, sen la han till i auktionen att det bara gällde ett men det verkar ju inte folk läsa.
    Nu vet jag att säljaren finns här på forumet så vi kan kanske få en kommentar?

12. R
    Medlem Nivå 6
    Undrar om de går att sälja Babymatsglasburkar. Får spara en veckas burkar och testa. Isåfall kommer jag inte återvinna en enda till :D
    Få be brorsan spara alla skruvlådor som blir över med.

• Laddar…
  13. Lexington
    Medlem Nivå 13
    Felpost.

14. K
    Medlem Nivå 8
    Fast vinnaren annonsören verkar inte vara samma om man läser annonsen? Eller har han två konton?

/Krille

15. Lexington
    Medlem Nivå 13
    Upptäckte det och ändrade!