64 106 läst ·
250 svar
64k läst
250 svar
Tråden om hetsen på Tradera
Tradera har väl som regel att det som syns på bilden är det som auktionen gäller. Så känner sig köparen lurad finns det nog utrymme för att få säljaren avstängd. Om man har chans att få tillbaka några pengar vette sjutton.
Försökte hitta den regeln. Men jag gick bet. Det står att man ska beskriva varan så gott det går men hittar inte just om att de som syns på bilden är de man budar på.johel572 skrev:
Tradera är lurigt som fan, hade en väska till försäljning och en snubbe vann. Men jag skickar då inget förrän de betalt eller vi kommit överens. Efter en vecka fick jag tag i idioten. Då skrev han "jag kan inte betala"
I det här fallet är det glasklart at du inte behöver betala då säljaren väsentligt ändrat objektbeskrivning:
"..du ska inte underlåta att betala för föremål som du har köpt, om inte säljaren har ändrat objektbeskrivningen väsentligt efter ditt bud, ett tydligt skrivfel har gjorts eller om du inte kan kontakta säljaren..."
"..du ska inte underlåta att betala för föremål som du har köpt, om inte säljaren har ändrat objektbeskrivningen väsentligt efter ditt bud, ett tydligt skrivfel har gjorts eller om du inte kan kontakta säljaren..."
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Måste kolla i gömmorna om man har nån liggandes. https://www.tradera.com/item/301789/370926967/bahco-sweden-blocknyckel-pu-37mm-Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Tja, nu verkade inte 37 mm finnas på feltema, så det kanske är en udda, ovanlig storlek...Stefan N skrev:
Men jag tror inte man använder den om man lagt 2000 spänn på den... En stahlwille 36 mm verkar gå på runt tusenlappen (med reservation för mina Google skills som verkar lite off såhär på söndagsförmiddagen..) ...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Det verkar ju som han ska sälja en halv by nånstans ...