Den här är också intressant... Går att köpa för 89:90 kr på Biltema...

• BAHCO 41 blocknyckel på en brun bakgrund, objektet från inlägget om att köpa för 89:90 kr på Biltema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Marcussjogren
  • Laddar…
Jag visste inte att det fanns så stora. Har verkligen Biltema den dimensionen?

Immobil Immobil skrev:
Jag visste inte att det fanns så stora. Har verkligen Biltema den dimensionen?
Titta på art.nr: 11-741, så ser du en blocknyckel storlek 41 för 89:90.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
R roli skrev:
Titta på art.nr: 11-741, så ser du en blocknyckel storlek 41 för 89:90.
Då har jag lärt mig något nytt idag också. Det är inte klokt vad klok man blir. :)

S Strontus skrev:
Men det är inte en Bahco. Men t ex Duab säljer en för 499:- [länk].
Där ser man, det går alltså att köpa "samma märke" för mindre .... jag hade gått på Biltema i alla fall tror jag ... :)

Jo, men sedan så finns det lite olika modeller av Bahco också, jag har inte kollat vad skillnaden är exakt, men den som Duab säljer heter 111M, Swedol säljer en som heter 1952M för strax över 1 300:-... https://www.swedol.se/u-ringnyckel-1952m-bahcopg-1000817.html. Jag hade nog också gått på Biltema där, om den finns med 10-års garanti.

S Strontus skrev:
Jo, men sedan så finns det lite olika modeller av Bahco också, jag har inte kollat vad skillnaden är exakt, men den som Duab säljer heter 111M, Swedol säljer en som heter 1952M för strax över 1 300:-... [länk]. Jag hade nog också gått på Biltema där, om den finns med 10-års garanti.
Jag skulle gissa att den första (111M) är Bahcos konsument-produktlinje, medan 1952M är riktad mot proffs .. Namnet och utseendet antyder att den har Sandvik-Belzer-gener .... :)

• Gilla
zzoink
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
jag hade gått på Biltema i alla fall tror jag ... :)
Fast den på Tradera är ju inkörd och det borde väl vara värt något. :thinking::rofl::p

• Haha
  • Gilla
zzoink och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag skulle gissa att den första (111M) är Bahcos konsument-produktlinje, medan 1952M är riktad mot proffs .. Namnet och utseendet antyder att den har Sandvik-Belzer-gener .... :)
Låter rimligt, 1952M är den som påminner mest om de "klassiska" Bacho-nycklarna

M
Hur mycket kan det egentligen skilja mellan en nyckel för 89:90 och en för 1300:-?
Konstruktionen är ju rätt simpel och det är ganska mycket material i en nyckel på 41mm.

Känns inte som något man drar av utan hävstång i alla fall :)

M Marcussjogren skrev:
Hur mycket kan det egentligen skilja mellan en nyckel för 89:90 och en för 1300:-?
Konstruktionen är ju rätt simpel och det är ganska mycket material i en nyckel på 41mm.

Känns inte som något man drar av utan hävstång i alla fall :)
Ganska mycket faktiskt.... jag tänkte likadant, men det visade sig att man kunde lyckas kröka den med handkraft vid första användingstillfället (utan förlängning), och nej, så in i helvete stark är jag inte även om jag gärna hade velat föreslå att så var fallet :crysmile:

Dom kunde likaväl varit gjorde av kavli mjukost, iaf den jag fick tag på, och nej dom ingick inte i 10-års garanti sortimentet då, och gör nog inte nu heller har jag för mig. Den gamla Bacho'n i verkstaden har hållt sig både hel och fräsch trots säkert 20-30 år, och då har den blivit utsatt för både slägga och förlängningsrör av mer än en mekaniker. Så ja, det går att movtivera viss prisskillnad....

mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Ganska mycket faktiskt.... jag tänkte likadant, men det visade sig att man kunde lyckas kröka den med handkraft vid första användingstillfället (utan förlängning), och nej, så in i helvete stark är jag inte även om jag gärna hade velat föreslå att så var fallet :crysmile:

Dom kunde likaväl varit gjorde av kavli mjukost, iaf den jag fick tag på, och nej dom ingick inte i 10-års garanti sortimentet då, och gör nog inte nu heller har jag för mig. Den gamla Bacho'n i verkstaden har hållt sig både hel och fräsch trots säkert 20-30 år, och då har den blivit utsatt för både slägga och förlängningsrör av mer än en mekaniker. Så ja, det går att movtivera viss prisskillnad....
Jag har samma nyckel med, har iofs bara använt/misshandlat den en gång, det överlevde den utmärkt...

Att du böjt en med handkraft tror jag inte på, det får du bevisa med en film...

M Marcussjogren skrev:
Ganska exakt 1210:10. :cool:

Sorry men det gick bara inte att låta bli. :oops::rofl::p

• Gilla
  • Haha
PerwasWurpa och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.