64 106 läst ·
250 svar
64k läst
250 svar
Tråden om hetsen på Tradera
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Jo, men sedan så finns det lite olika modeller av Bahco också, jag har inte kollat vad skillnaden är exakt, men den som Duab säljer heter 111M, Swedol säljer en som heter 1952M för strax över 1 300:-... https://www.swedol.se/u-ringnyckel-1952m-bahcopg-1000817.html. Jag hade nog också gått på Biltema där, om den finns med 10-års garanti.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Jag skulle gissa att den första (111M) är Bahcos konsument-produktlinje, medan 1952M är riktad mot proffs .. Namnet och utseendet antyder att den har Sandvik-Belzer-gener ....S Strontus skrev:
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Hur mycket kan det egentligen skilja mellan en nyckel för 89:90 och en för 1300:-?
Konstruktionen är ju rätt simpel och det är ganska mycket material i en nyckel på 41mm.
Känns inte som något man drar av utan hävstång i alla fall
Konstruktionen är ju rätt simpel och det är ganska mycket material i en nyckel på 41mm.
Känns inte som något man drar av utan hävstång i alla fall
Ganska mycket faktiskt.... jag tänkte likadant, men det visade sig att man kunde lyckas kröka den med handkraft vid första användingstillfället (utan förlängning), och nej, så in i helvete stark är jag inte även om jag gärna hade velat föreslå att så var falletM Marcussjogren skrev:
Dom kunde likaväl varit gjorde av kavli mjukost, iaf den jag fick tag på, och nej dom ingick inte i 10-års garanti sortimentet då, och gör nog inte nu heller har jag för mig. Den gamla Bacho'n i verkstaden har hållt sig både hel och fräsch trots säkert 20-30 år, och då har den blivit utsatt för både slägga och förlängningsrör av mer än en mekaniker. Så ja, det går att movtivera viss prisskillnad....
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Jag har samma nyckel med, har iofs bara använt/misshandlat den en gång, det överlevde den utmärkt...mrVoodoo skrev:
Ganska mycket faktiskt.... jag tänkte likadant, men det visade sig att man kunde lyckas kröka den med handkraft vid första användingstillfället (utan förlängning), och nej, så in i helvete stark är jag inte även om jag gärna hade velat föreslå att så var fallet
Dom kunde likaväl varit gjorde av kavli mjukost, iaf den jag fick tag på, och nej dom ingick inte i 10-års garanti sortimentet då, och gör nog inte nu heller har jag för mig. Den gamla Bacho'n i verkstaden har hållt sig både hel och fräsch trots säkert 20-30 år, och då har den blivit utsatt för både slägga och förlängningsrör av mer än en mekaniker. Så ja, det går att movtivera viss prisskillnad....
Att du böjt en med handkraft tror jag inte på, det får du bevisa med en film...