88 093 läst ·
195 svar
88k läst
195 svar
Totalrenovering av 5 kvm badrum, ser det bra ut hittills?
´92 tkr per badrum tog vi av föreningarna 1996 när vi gjorde stambyten, på ca 2000 badrum i innerstaden STHLM.Matti1978 skrev:
Jag fick en offert från colorama för ett badrum på 6m2 ca. Dem skulle ha 86000kr inkl allt... golvvärme, matta på golvet, kakel på väggarna, ny brunn o stam , rivning och återbyggnad, inkl el o vatten. Så jag skulle aldrig betala 600k för ett badrum... det är för mkt. Jag tror du blivit lurad tyvärr.
Hus från tidigt 1900-tal vissa med inmurade lejontass-badkar á 230 kg styck, som fick slås sönder för att få ut genom badrumsdörren.
Standardmått 160 x 160 cm, rivning av 6-7 cm äldre kc-puts & kakel 1,6 m upp & ca 25-35 cm gjutna golv/slaggolv (ibland med tjocka lager kallasfalt)
Omputsning ca 600 kg/badrum, nya grodor/avloppsrör & vatterrör kall/varm (ibland VVC)
Nygjutna golv allt kaklat & klinkat + ny toastol, vattenburen handdukstork, handfat+blandare & standard badrumsskåp & 160 cm badkar.
Ingick i priset gjorde helt nya stående avloppsstammar & stående varm/kallvattenrör + VVS
Dvs allt nytt, men det var mindre badrum & 30 år sedan!
Ett 6 kvm badrum idag för 86 tkr, då är det fina släta väggar i objektet & ytterst lite rivning & kringarbeten.
+ korta rördragningar & lite att såga upp/bila för att byta brunn+rör
Ett sådant badrum kan du absolut INTE jämföra med ett badrum med träbjälklag från 1920!
You've answered your own question. The reinforcing mesh provides a distance for the cable. However, some cables are mounted on self-adhesive plastic mesh, and some people tape the cables to the screed, which is not very good. EPS is temperature-sensitive!P Plattsattare skrev:
Dom bygger ny tröskel och hos oss är det högre än golvet utanför utan problem.K Klockanpå skrev:
600000 låter dyrt, men kanske det man får betala i Stockholm ?
Är det Comfort- eller Bad&Värme anslutet företag som renoverar ?K Klockanpå skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Det är tyvärr standard. Framförallt när det görs om i ett gammalt hus. Fick erfara samma sak själv förra året.K Klockanpå skrev:
Om du kikar runt på tex hemnet så kommer du se att det är väldigt vanligt.