88 089 läst ·
195 svar
88k läst
195 svar
Totalrenovering av 5 kvm badrum, ser det bra ut hittills?
Tycker ni något ser konstigt ut? Prisklass 600 000 kr före ROT.
Det ska vara elektrisk golvvärme. Det som oroar mig är att det nu från armeringen är ca 1 cm till parketten. Hur mycket bygger sen golvvärme, klinker m.m.?
Det ska vara elektrisk golvvärme. Det som oroar mig är att det nu från armeringen är ca 1 cm till parketten. Hur mycket bygger sen golvvärme, klinker m.m.?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Golvvärme och klinker är nog minst 15 mm, men det kan bli betydligt mer beroende på hur de planerat fallet mot golvbrunnen.
Men 600 tkr för 5kvm badrum? Är det inredning i guld? 20:e våningen utan hiss?
Men 600 tkr för 5kvm badrum? Är det inredning i guld? 20:e våningen utan hiss?
1 kvm gäst wc och 4 kvm badrum. Helkaklat. Inkl allt inredning osv.mexitegel skrev:
Vet svindyrt men verkar varit omöjligt att hitta någon som vill göra det billigare i Stockholms innerstad
Ska man förresten tolerera att badrumsgolvet blir högre än resten i lägenheten? Tänker om förutsättningarna funnits att få det jämntmexitegel skrev:
Vilket röra!K Klockanpå skrev:
Har dom hört talas om "struktur" eller "hålla städat", damm sprider sig överallt i bostaden.
Tror minst du får räkna med 25 mm till, & kanske upp till 45 mm till beroende på avståndet tröskel & brunn samt vilken höjd brunnen ligger på gentemot väggar & tröskeln.
Jisses.
Vad gäller golvnivå så är det lite tråkiga svaret motfrågan vad ni kommit överens om? Även om man kan tycka det är självklart är det inte säkert byggaren tycker det . Sen kan det ju finnas byggtekniska orsaker till att det blir en viss höjd. Tex att man inte kan sätta en golvbrunn tillräckligt lågt för att få fall på ledningarna.
Även jag reagerade på att det ser väldigt rörigt ut.
Vad gäller golvnivå så är det lite tråkiga svaret motfrågan vad ni kommit överens om? Även om man kan tycka det är självklart är det inte säkert byggaren tycker det . Sen kan det ju finnas byggtekniska orsaker till att det blir en viss höjd. Tex att man inte kan sätta en golvbrunn tillräckligt lågt för att få fall på ledningarna.
Man har haft ca 40 cm djup att arbeta med så tror inte det är falletmexitegel skrev:
Jisses.
Ser ju fler saker som ser obra ut, inte kanske för uppenbara fel, men för att det du skriver om prisklassen inte matchar det man borde förvänta sig. Förekomsten af Meec verktyg, att tätat flytspackling som börjat dra iväg med vad som ser som flytspackelpåsen, att golvet är delvis flytspacklat men inte så att armeringen har täcks, att det är delvis flytspackat utan att golvbrunn är klart är bara några spontans saker. Du kommer få en avvikelse pga radiatorrören med men det kanske du vet om.
Att veta nu hur golvbrunn kommer placeras, att se hur den placeras i förhållande till vägg och likaså hur respektive rör kommer upp i förhållande till väggarna skulle vara bra för att ha en vidare åsikt
Att veta nu hur golvbrunn kommer placeras, att se hur den placeras i förhållande till vägg och likaså hur respektive rör kommer upp i förhållande till väggarna skulle vara bra för att ha en vidare åsikt
Kan du utveckla saken om radiatorrören? Det är inget vi känner till eller fått info om.M myrstack skrev:Ser ju fler saker som ser obra ut, inte kanske för uppenbara fel, men för att det du skriver om prisklassen inte matchar det man borde förvänta sig. Förekomsten af Meec verktyg, att tätat flytspackling som börjat dra iväg med vad som ser som flytspackelpåsen, att golvet är delvis flytspacklat men inte så att armeringen har täcks, att det är delvis flytspackat utan att golvbrunn är klart är bara några spontans saker. Du kommer få en avvikelse pga radiatorrören med men det kanske du vet om.
Ser ut som Bagdad där inne!
Får inte grepp om vad dom gör riktigt, är det gjutet med eps innan allt är monterat och sen flytapacklat i sektioner med spillvirke som formar..
Om jag vore du skulle jag kosta på en besiktningsman som kommer och kikar på dom olika momenten för det ser inte ut som att några yrkesmän är i farten precis.
Får inte grepp om vad dom gör riktigt, är det gjutet med eps innan allt är monterat och sen flytapacklat i sektioner med spillvirke som formar..
Om jag vore du skulle jag kosta på en besiktningsman som kommer och kikar på dom olika momenten för det ser inte ut som att några yrkesmän är i farten precis.