Alltså 600 000 visserligen två toaletter men alltså det är så sjukt. Visst säkert 50-100 extra för och konka och leta p-plats och ta sig till stan med allt men ändå.

Men visst renovering är nya Porsche bara de rikaste kommer ha råd.

• Gilla
Eva Henrik-Klemens
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Isn't that a bit drastic, he still has to pay other bills...
:-D. I mind: THIS work

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
1 kvm gäst wc och 4 kvm badrum. Helkaklat. Inkl allt inredning osv.

Vet svindyrt men verkar varit omöjligt att hitta någon som vill göra det billigare i Stockholms innerstad
Ta in nån från landet och betala för resan och hotell det blir billigare…

• Gilla
EvertL och 4 till
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
Tycker ni något ser konstigt ut? Prisklass 600 000 kr före ROT.

Det ska vara elektrisk golvvärme. Det som oroar mig är att det nu från armeringen är ca 1 cm till parketten. Hur mycket bygger sen golvvärme, klinker m.m.?

[bild][bild][bild][bild][bild]
STOPPA DETTA BYGGET OMEDELBART!
be dom inte visa sig hos er mer än att de ska hämta sina verktyg. Detta var något utav det värst jag sett! Att ni ska betala 600k till dessa? Sinnesjukt! Ett sådant här badrum går loss på max 150k!!!

• Gilla
  • Haha
Lassiter och 10 till
  • Laddar…
M Major_D skrev:
be dom inte visa sig hos er mer än att de ska hämta sina verktyg. Detta var något utav det värst jag sett! Att ni ska betala 600k till dessa? Sinnesjukt! Ett sådant här badrum går loss på max 150k!!!
Nu överdriver du enormt!

& ingen hantverkare gör detta för 150 tkr, utan möjligtvis 260-280 tkr & uppåt.

• Gilla
  • Wow
joakimbrodd och 10 till
  • Laddar…
klosp11
Om det blir elektriskt golvvärme, värför är inte kabeln monterad på armeringen då? Eller blir det ingen elkabel/slinga?

• Gilla
Callerto
  • Laddar…
K Klockanpå skrev:
Tycker ni något ser konstigt ut? Prisklass 600 000 kr före ROT.

Det ska vara elektrisk golvvärme. Det som oroar mig är att det nu från armeringen är ca 1 cm till parketten. Hur mycket bygger sen golvvärme, klinker m.m.?

[bild][bild][bild][bild][bild]
Vi fick offert på 2 badrum på 6kvm × 8 kvm 270k utan inredning så totalt 360k med Allt. I vårat ingår bilning och golvvärme osv

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
J JohnnyEkan skrev:
Okej, ta in besiktningsman.

Är firman anslutna till BKR eller GVK?
Hjälper inte alltid tyvärr och sker något måste man gå juridisk väg. Vi är back ca 180k på att en firma inte skött sig.

J jawen skrev:
Nu överdriver du enormt!

& ingen hantverkare gör detta för 150 tkr, utan möjligtvis 260-280 tkr & uppåt.
Jag fick en offert från colorama för ett badrum på 6m2 ca. Dem skulle ha 86000kr inkl allt... golvvärme, matta på golvet, kakel på väggarna, ny brunn o stam , rivning och återbyggnad, inkl el o vatten. Så jag skulle aldrig betala 600k för ett badrum... det är för mkt. Jag tror du blivit lurad tyvärr.

• Gilla
  • Wow
NoiseMaker och 3 till
  • Laddar…
S Snickesnackaren skrev:
Ett varning till dig är att man får inte lägga el golvvärme uppe på eps cement som de har gjutit med bara så att du vet
Exakt först en planspackling med flytspackel för att sedan lägga värmeslinga ovan detta
Sedan flytspackel igen samt fallspackling 👍

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
M Major_D skrev:
Nej du får inte detta för 150 000kr

• Gilla
  • Haha
Lassiter och 4 till
  • Laddar…
klosp11 klosp11 skrev:
Om det blir elektriskt golvvärme, värför är inte kabeln monterad på armeringen då? Eller blir det ingen elkabel/slinga?
There are cables on a self-adhesive mesh

• Gilla
Anna Gerhardsson
  • Laddar…
Innan folk gapar att 600k är helt galet för ett badrum så måste ni veta vad som ingår.
Det finns ingen gräns för vad ett badrum kan kosta.
600k är mycket för en vanlig svensson för ett badrum, men vet folk som betalat detta för rörmokaren i ett badrum.

• Gilla
  • Haha
E.ss och 7 till
  • Laddar…
Instämmer också i att 600 låter mycket, men också i att det kan vara svårt att jämföra, och framförallt det här med att man ska beräkna kvadratmeterpriset är ju heltokigt, blir en blandare billigare för att det är trängre att jobba?
Givetvis finns det en relation mellan storleken på badrummet och priset men det gäller långt ifrån allt.

S Snickesnackaren skrev:
Ett varning till dig är att man får inte lägga el golvvärme uppe på eps cement som de har gjutit med bara så att du vet
Varför? El slinga får läggas uppe på eps cementen? men aldrig under eller i eps cement, Att först gjuta eps och sen lägga nät och fästa slingan i nätet för att sedan flytspackla är enligt tillverkaren inga problem.

• Gilla
Svenno 55 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.