88 093 läst ·
195 svar
88k läst
195 svar
Totalrenovering av 5 kvm badrum, ser det bra ut hittills?
Alltså 600 000 visserligen två toaletter men alltså det är så sjukt. Visst säkert 50-100 extra för och konka och leta p-plats och ta sig till stan med allt men ändå.
Men visst renovering är nya Porsche bara de rikaste kommer ha råd.
Men visst renovering är nya Porsche bara de rikaste kommer ha råd.
STOPPA DETTA BYGGET OMEDELBART!K Klockanpå skrev:
be dom inte visa sig hos er mer än att de ska hämta sina verktyg. Detta var något utav det värst jag sett! Att ni ska betala 600k till dessa? Sinnesjukt! Ett sådant här badrum går loss på max 150k!!!
Nu överdriver du enormt!M Major_D skrev:
& ingen hantverkare gör detta för 150 tkr, utan möjligtvis 260-280 tkr & uppåt.
Vi fick offert på 2 badrum på 6kvm × 8 kvm 270k utan inredning så totalt 360k med Allt. I vårat ingår bilning och golvvärme osvK Klockanpå skrev:
Jag fick en offert från colorama för ett badrum på 6m2 ca. Dem skulle ha 86000kr inkl allt... golvvärme, matta på golvet, kakel på väggarna, ny brunn o stam , rivning och återbyggnad, inkl el o vatten. Så jag skulle aldrig betala 600k för ett badrum... det är för mkt. Jag tror du blivit lurad tyvärr.J jawen skrev:
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Innan folk gapar att 600k är helt galet för ett badrum så måste ni veta vad som ingår.
Det finns ingen gräns för vad ett badrum kan kosta.
600k är mycket för en vanlig svensson för ett badrum, men vet folk som betalat detta för rörmokaren i ett badrum.
Det finns ingen gräns för vad ett badrum kan kosta.
600k är mycket för en vanlig svensson för ett badrum, men vet folk som betalat detta för rörmokaren i ett badrum.
Instämmer också i att 600 låter mycket, men också i att det kan vara svårt att jämföra, och framförallt det här med att man ska beräkna kvadratmeterpriset är ju heltokigt, blir en blandare billigare för att det är trängre att jobba?
Givetvis finns det en relation mellan storleken på badrummet och priset men det gäller långt ifrån allt.
Givetvis finns det en relation mellan storleken på badrummet och priset men det gäller långt ifrån allt.
Varför? El slinga får läggas uppe på eps cementen? men aldrig under eller i eps cement, Att först gjuta eps och sen lägga nät och fästa slingan i nätet för att sedan flytspackla är enligt tillverkaren inga problem.S Snickesnackaren skrev: