Lite plåtarbete på "scuttlen" ..
Arbetsbänk med verktyg och metallplåt. Verktyg inklusive skruvmejslar och skiftnyckel ligger på plåt vid konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plåtarbete på en bils scuttle, med metallpaneler och en motor synlig i verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Andreas_kalmar och 6 till
  • Laddar…
Fortsatte lite till... Jag gillar inte att svetsa aluminium...
Arbetsbänk med halvfärdig aluminiumsvetsning, omgiven av verktyg och utrustning i en verkstad.
Skapa konto

Aluminiumdel i verkstad, fastklämd för svetsning med flera skruvar och verktyg runt.
Skapa konto

En arbetsstation med en böjd aluminiumplåt klämd fast, omgiven av verktyg och material i ett hobbyrum eller verkstad.
Skapa konto

Byggprojekt med svetsade aluminiumdelar och bilmotor, verktyg och material i ett garage.
Skapa konto

Aluminiumsvetsning och en motor i ett garage.
Skapa konto

Konstruktion av en bilram i aluminium med verktyg och skruvar synliga på verkstadsgolvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Andreas_kalmar och 7 till
  • Laddar…
Tog en semesterdag och grejade lite..
Först, tanken är klar!

Nudå, ska vi fixa bränslerör? Nej.

Det blev fäste för tanken;
Fäste för bränsletank och början på golvet i ett bagageutrymme, tillverkat i metall med flera monteringshål och synliga skruvar.
Skapa konto

Metallkonstruktion i bagageutrymme med monterad tank och verktyg på golvet, del av byggprojekt.
Skapa konto

Metallram och monterad tank med röranslutningar i ett bilbygge, omgiven av förstärkta hållare och del av golvstruktur.
Skapa konto

Och sen började jag på "golvet" (?) i bagageutrymmet.. nån gång hade jag tankar på att få plats med en kabinväska, men det sket sig..
Kartongmallar skapade för montering av bränsletankfäste och golv i ett bagageutrymme, med metallram och slangar synliga.
Skapa konto

Metallkonstruktion i bagageutrymme, delvis monterat, med tankfäste och påbörjat golv. Rör och skruvar synliga i bakgrunden.
Skapa konto

Metallplåt monterad i bilens bagageutrymme, omgiven av ramar och ledningar, med synlig bilhjul och verktyg i garage.
Skapa konto

• Gilla
Andreas_kalmar och 3 till
  • Laddar…
Jag gillar inte aluminium.
Nästa bil blir kolfiber.
Arbetsbänk med upphöjt aluminiumföremål i garage, omgivet av verktyg och arbetsmaterial.
Skapa konto

Svetsad aluminiumplåt med borrhål och en fastsatt klämma.
Skapa konto

En aluminiumplåt har svetsats ihop och är fastklämd på en arbetsbänk i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Andreas_kalmar och 4 till
  • Laddar…
Det är rätt mycket mer jobb med kolfiber...😁

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Äsch.. gör en form, lägg ut prepreg, vakuumsug och in i autoklaven bara... 😀

Det ser ju så lätt ut när EasyComposites gör det på youtube...

• Haha
  • Gilla
Rickard. och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Äsch.. gör en form, lägg ut prepreg, vakuumsug och in i autoklaven bara... 😀

Det ser ju så lätt ut när EasyComposites gör det på youtube...
För att inte glömma väldigt prisvärt, nästan billigt 😉

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Inte gjort så mycket, men stannade på Hydroscand och fyndade (310 spänn 😳) 30 cm slang och två klämmor. Ska tåla stående bensin, men troligen inte etanol. För övrigt verkar det nästintill omöjligt att hitta en slang med innerdiameter större än 32 mm som klarar det, så jag får nog bygga om för PTFE och AN-kopplingar om det händer....
En monterad slang med två klämmor på en metallstruktur, omgiven av olika metall- och plastkomponenter i ett garage.
Skapa konto

Svart slang med metallklämma monterad i maskindelars fäste.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Du har säkert sagt det flera gånger förut, men jag hinner inte bläddra igenom hela tråden. Men jag undar vad det är för motor som du satt i? Jag ser inte ens om det är en V8:a eller V6:a😀.

Tomture61
A AG A skrev:
Du har säkert sagt det flera gånger förut, men jag hinner inte bläddra igenom hela tråden. Men jag undar vad det är för motor som du satt i? Jag ser inte ens om det är en V8:a eller V6:a😀.
Tycker det ser ut som en radfyra .

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A AG A skrev:
Det blir en Miata NB 1,8 liters radfyra!
Motor och chassi av en bil under konstruktion, troligen en Miata NB med 1,8 liters radfyra, omgiven av verktyg och byggmaterial i ett garage.
Skapa konto

Motor av en Miata NB 1,8 liters radfyra monterad i en ram, med verktyg och bildelar utspridda runt arbetsområdet.
Skapa konto

Motor från en Mazda Miata NB 1.8 liters radfyra monterad på arbetsbänk i verkstad med verktyg och komponenter runtom.
Skapa konto

Miata NB 1,8-liters motor monterad i ett rörformat chassi i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
En till av alla de här "20%-sakerna" som tar 80% av tiden, ett litet vinkeljärn;
Ett grått vinkeljärn på en ram med monterad bromsledning och fjädring, del av ett fordonsprojekt i ett verkstadsgolv.
Skapa konto

• Gilla
Bjober och 6 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det blir en Miata NB 1,8 liters radfyra!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Ojdå, jag misstog mig på den bilden jag såg. Där ser/såg det absout ut som dubbla ventilkåpor, samt att bredden på motorn mest liknade en V-motor😄.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Düsseldorff
Har en kompis som jobbade på Hydroscand. Han sa att deras business mest är "nödslang", dvs det ringer nån stackare som superakut måste ha 1 m slang av nån udda dimension som klarar etanol, högt tryck och guds förbannelse. Kunde lätt ta 2 000 för den där metern...

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Har hydroscand som slangdoktorn på vårt jobb och nog aldrig sett en faktura under 25papp så betalt kan dom iaf. Sedan fick man också låna en jour buss till landet över en helg när jag skulle dra om all hydraulik på grävaren som står på en ö så lite bra är det trots allt.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.