F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Beställde två såna här drömdäck, så ihop med de två rimliga kumho från 2016 som satt på den krockade bilen så ska vi nog snart kunna se hur det ser ut med rätt fälgar..
[bild]
Linglong alltså? Hade dom sålt slut alla Dingdong? Jag skall väl egentligen hålla käften stängd, har slängt på Landsail däck på mina två senaste bruksbilar…

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
F fsn skrev:
Linglong alltså? Hade dom sålt slut alla Dingdong? Jag skall väl egentligen hålla käften stängd, har slängt på Landsail däck på mina två senaste bruksbilar…
Så länge regnprestandan är okej funkar det väl bra i stan oavsett

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
F fsn skrev:
Haha.. tanken är väl att besikta med de här, så det är bara lagligt mönster som krävs...
Det var de biligaste med hyfsat regngrepp...

Sen är väl planen att den ska stå på r-däck...

• Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
Klokt att vänta med findäcken tills bilen är "klar"

F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Haha.. tanken är väl att besikta med de här, så det är bara lagligt mönster som krävs...
Det var de biligaste med hyfsat regngrepp...

Sen är väl planen att den ska stå på r-däck...
Vad är det för R-däck som gäller på ”super 7” nu för tiden? När jag höll på så var väl Yoko 048 rätt dominerande på lätta bilar.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
F
Rabbithole Rabbithole skrev:
Så länge regnprestandan är okej funkar det väl bra i stan oavsett
Ungefär så jag resonerar. Regnprestanda, bränsleekonomi och buller. Men de däcken jag köper till en pendlarbil är inte Continental eller Michelin när det kommer till livslängd en ändå…. Jävligt pigga ändå i förhållande till vad man betalar.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
F fsn skrev:
Vad är det för R-däck som gäller på ”super 7” nu för tiden? När jag höll på så var väl Yoko 048 rätt dominerande på lätta bilar.
Ingen aning faktiskt.. 😂

Pirelli P Zero PZ5 kanske är vettigt, som gata/bandag då. R-däcken typ R888 blir ju aldrig varma på gatan 😉

blackarrow blackarrow skrev:
Vad kan det vara för däck på denna?
(Kunde inte låta bil att posta. Ibland händer det...)
[länk]
Michelin Pilot Sport 4S

• Gilla
  • Wow
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
Jahapp... Grejat med fäste för bränsleslang, och satt dit den första AN-kopplingen....
Var det först på listan? Nä.
Fäste för bränsleslang med AN-koppling installerad på metallram, omgiven av mekaniska komponenter i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild på en monterad bränsleslang med en AN-koppling fäst vid en metallram, en del av ett pågående renoveringsprojekt.
Skapa konto

Nu ska jag ta tag i bromsröret. Lovar.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
F
Rabbithole Rabbithole skrev:
Michelin Pilot Sport 4S
Eller Cup 2 som option.

Äntligen!
Rördragning i metallkonstruktion med kopparrör och beslag, del av renoveringsprojekt i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Byggprojekt: struktur av stålram med maskindelar i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Metallkonstruktion med runda och platta stålrör samt delar som skruvar och muttrar monterade på en golvyta.
Skapa konto

• Gilla
Fågelvägen och 6 till
  • Laddar…
Hände något idag med, kapade lite plåt till tanken och funderade lite på hur hålet ska bli... Jag hade tänkt göra en försänkning för anslutningarna, men jag tror jag skippar det...

Metallram med kapad plåt och plastpåse med små skruvar, omgiven av arbetsyta med verktyg och delar.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Man ska inte krångla till det i onödan 😉

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.