Ramlade in lite saker från Speeding;
Bild av bildelar från Speeding; ett runt mätinstrument, slang, och olika kopplingar och anslutningar i förpackningar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2100 spänn ligger på bordet... 🤯

• Gilla
breakman och 4 till
  • Laddar…
Bygga tank?
Konstruktion med metallram, verktyg och en träbit på ett bord, förberett för att bygga ett fäste till en bränsletrycksregulator.
Skapa konto

Nej!

Bocka till de sista bromsrören?
Ett närbildsfoto av underredet på ett fordon med fokus på metallrör, leder och delar kopplat till en bränsletrycksregulator.
Skapa konto

Nej!

Lägga 4 timmar på att städa av ett bord, ta fram en dator, och bygga ett litet fäste till bränsletrycksregulatorn?
Arbetsbord med dator, kaffemugg, kamera och anteckningsblock i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Bränsletrycksregulator monterad på ett metallfäste i en bilmotor, omgiven av rör och delar av motorblocket.
Skapa konto

Ja!!

• Gilla
  • Älska
  • Haha
breakman och 5 till
  • Laddar…
Så rätt! Därmed går du vidare till nästa nivå i den här prioriteringsutmaningen och har dessutom uppnått immunitet.
Om du vill är det fritt fram att äntligen börja ägna sig åt handskfacket!

//Ronnie

• Haha
  • Älska
  • Gilla
stigen och 3 till
  • Laddar…
Bottom-up design är motiverat ibland.
Genom att designa små delar som behövs kan de sättas samman till ett större komplext system.

Annars tycker jag vi sett prov på både Top-down design och Perseverance.
Tänker speciellt på design av framvagn, styrning, dess geometri, beräkningar och egenskaper.
😉

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Jag fick lite mer gjort faktiskt, plockade bort insuget och insåg att adaptern för att ha retur på bränslesystemet inte var så smidig som jag trodde..
Båda 90-graderskopplingarna jag hade tog i toppen;
90-graders kopplingar vid insuget av motor, del av bränslesystemadaptern. En del av motorutrymmet syns med metallbeslag och bultar.
Skapa konto

Slipade bort lite grann;
Närbild på en motor där insuget är borttaget, visar området kring en 90-graderskoppling som slipats ner för att passa bättre.
Skapa konto

Hoppas det räcker, ska köpa en annan variant som förhoppningsvis får plats...

Började på en plåtlåda som ska täcka rattstången och täta mellan motorutrymmet och kupén;
Plåtlåda under byggnation på en bil, används för att täcka rattstången och täta mellan motorutrymme och kupé.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
nino och 6 till
  • Laddar…
Beställde en "vanlig" 90 graders AN6 koppling, de andra två var "smidd" eller "full flow";
En 90 graders AN6 koppling installerad på en motor med synlig rem och fästen.
Skapa konto

En närbild av en motor med en monterad AN6 koppling och en rem. Kopplingen är fastsatt med bultar och sitter bredvid andra motordelar.
Skapa konto

Ser lite bättre ut, tror det kommer att funka.. slipade ur liiite mer ur toppen, hoppas det inte skapar såna här problem längre fram... 😄
Mekaniker arbetar vid en motor i en verkstad, gnistor flyger när de justerar delar på motorn.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Hur går det här då, saknar uppdatering på en bra tråd.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Beställde en "vanlig" 90 graders AN6 koppling, de andra två var "smidd" eller "full flow";
[bild]
[bild]

Ser lite bättre ut, tror det kommer att funka.. slipade ur liiite mer ur toppen, hoppas det inte skapar såna här problem längre fram... 😄
[bild]
Men jag tar för givet att du inte nöjt dig med någon mindre motor än den brinnande😉.

T Trappa skrev:
Hur går det här då, saknar uppdatering på en bra tråd.
Jag var helt säker på att jag inte gjort nått alls sen sist, men det visade sig att jag hade fel.. 😳

Tack för påminnelsen!

Jag har jobbat lite på andra sidan av plåten som skiljer fotutrymmet från motorrummet, fixat lite med pluskabeln mellan startmotorn och huvudbrytaren;
En bilmotor och verktyg på ett arbetsbord. Skiftnyckel, tejp och skruvmejsel ligger bredvid metallplåt som separerar motorrummet från fotutrymmet.
Skapa konto

Har även (inspirerad av en av mina favoritkanaler på Youtube https://youtube.com/@makeitkustom) gjort en whiteboard;
Whiteboard med rubriken "TÄNK INTE! GÖR DET HÄR!" och en lista: 1. Sista bromsröret, 2. Tanken, 3. Bränslerör.
Skapa konto

• Gilla
Dowser4711 och 6 till
  • Laddar…
Har även (inspirerad av en av mina favoritkanaler på Youtube [länk]) gjort en whiteboard;
Nu har jag försökt scrolla igenom om hans videor och hittar ingen där han tillverkar whiteboarden :( Länk? ;)

• Haha
Testarn och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nu har jag försökt scrolla igenom om hans videor och hittar ingen där han tillverkar whiteboarden :( Länk? ;)
Tror inte jag sett den tillverkas heller, den har liksom alltid suttit där...
En person i verkstad bredvid ombyggd bilkaross från fyrdörrars till coupé, med text om metallformning under.
Skapa konto

Jag har liksom lite av samma problem, jag kan rätt lätt sväva iväg och börja övertänka saker som inte alls är nödvändiga att göra innan nästa viktiga mål, nämligen SFRO1 ..

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
jag kan rätt lätt sväva iväg
Har aldrig hänt mig ;D

• Haha
  • Wow
Testarn och 3 till
  • Laddar…
Jag har liksom lite av samma problem, jag kan rätt lätt sväva iväg och börja övertänka saker som inte alls är nödvändiga att göra
Faan trodde att bara var jag som led av det när man öppnar garaget..🤣

• Gilla
  • Haha
parom och 1 till
  • Laddar…
Gick tillbaka i tråden lite, och insåg att jag faktiskt gjort två saker till, nämligen det näst sista bromsröret;
Bromsrör med böjar och rostfria plåtbrickor i motorrumsinstallation på en byggarbetsplats.
Skapa konto

Sista bromsröret går från t-korset i bakgrunden fram till bromscylindern.. det är också det längsta röret med mest böjar....

Hade även tillverkat nya plåtbrickor som håller slangen, i rostfritt så man slipper göra det igen;
Bromsrör fäst med rostfri plåtbricka i ett mekaniskt projekt, med svart slang och t-kors i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Beställde två såna här drömdäck, så ihop med de två rimliga kumho från 2016 som satt på den krockade bilen så ska vi nog snart kunna se hur det ser ut med rätt fälgar..
Bild på beställningsbekräftelse för Linglong Sport Master 205/45R16 87Y XL däck med bränsleförbrukning D, våtgrepp A och ljudnivå 69 dB.
Skapa konto

• Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.