149 083 läst ·
1 132 svar
149k läst
1,1k svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Bygga tank?
Nej!
Bocka till de sista bromsrören?
Nej!
Lägga 4 timmar på att städa av ett bord, ta fram en dator, och bygga ett litet fäste till bränsletrycksregulatorn?
Ja!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej!
Bocka till de sista bromsrören?
Logga in
Skapa konto
Nej!
Lägga 4 timmar på att städa av ett bord, ta fram en dator, och bygga ett litet fäste till bränsletrycksregulatorn?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja!!
Så rätt! Därmed går du vidare till nästa nivå i den här prioriteringsutmaningen och har dessutom uppnått immunitet.
Om du vill är det fritt fram att äntligen börja ägna sig åt handskfacket!
//Ronnie
Om du vill är det fritt fram att äntligen börja ägna sig åt handskfacket!
//Ronnie
Bottom-up design är motiverat ibland.
Genom att designa små delar som behövs kan de sättas samman till ett större komplext system.
Annars tycker jag vi sett prov på både Top-down design och Perseverance.
Tänker speciellt på design av framvagn, styrning, dess geometri, beräkningar och egenskaper.
😉
Genom att designa små delar som behövs kan de sättas samman till ett större komplext system.
Annars tycker jag vi sett prov på både Top-down design och Perseverance.
Tänker speciellt på design av framvagn, styrning, dess geometri, beräkningar och egenskaper.
😉
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Jag fick lite mer gjort faktiskt, plockade bort insuget och insåg att adaptern för att ha retur på bränslesystemet inte var så smidig som jag trodde..
Båda 90-graderskopplingarna jag hade tog i toppen;
Slipade bort lite grann;
Hoppas det räcker, ska köpa en annan variant som förhoppningsvis får plats...
Började på en plåtlåda som ska täcka rattstången och täta mellan motorutrymmet och kupén;
Båda 90-graderskopplingarna jag hade tog i toppen;
Logga in
Skapa konto
Slipade bort lite grann;
Logga in
Skapa konto
Hoppas det räcker, ska köpa en annan variant som förhoppningsvis får plats...
Började på en plåtlåda som ska täcka rattstången och täta mellan motorutrymmet och kupén;
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Beställde en "vanlig" 90 graders AN6 koppling, de andra två var "smidd" eller "full flow";
Ser lite bättre ut, tror det kommer att funka.. slipade ur liiite mer ur toppen, hoppas det inte skapar såna här problem längre fram... 😄
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser lite bättre ut, tror det kommer att funka.. slipade ur liiite mer ur toppen, hoppas det inte skapar såna här problem längre fram... 😄
Logga in
Skapa konto
Men jag tar för givet att du inte nöjt dig med någon mindre motor än den brinnande😉.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Jag var helt säker på att jag inte gjort nått alls sen sist, men det visade sig att jag hade fel.. 😳T Trappa skrev:
Tack för påminnelsen!
Jag har jobbat lite på andra sidan av plåten som skiljer fotutrymmet från motorrummet, fixat lite med pluskabeln mellan startmotorn och huvudbrytaren;
Logga in
Skapa konto
Har även (inspirerad av en av mina favoritkanaler på Youtube https://youtube.com/@makeitkustom) gjort en whiteboard;
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Tror inte jag sett den tillverkas heller, den har liksom alltid suttit där...Frustrator skrev:
Logga in
Skapa konto
Jag har liksom lite av samma problem, jag kan rätt lätt sväva iväg och börja övertänka saker som inte alls är nödvändiga att göra innan nästa viktiga mål, nämligen SFRO1 ..
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Gick tillbaka i tråden lite, och insåg att jag faktiskt gjort två saker till, nämligen det näst sista bromsröret;
Sista bromsröret går från t-korset i bakgrunden fram till bromscylindern.. det är också det längsta röret med mest böjar....
Hade även tillverkat nya plåtbrickor som håller slangen, i rostfritt så man slipper göra det igen;
Logga in
Skapa konto
Sista bromsröret går från t-korset i bakgrunden fram till bromscylindern.. det är också det längsta röret med mest böjar....
Hade även tillverkat nya plåtbrickor som håller slangen, i rostfritt så man slipper göra det igen;
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg