Tjenare!
Jag tappar det snart. Har köpt ett Kopplingsset med stödhylsa, klamring och mutter men det känns som att klämringen är för stor?? Eller snarare att muttern inte är tillräckligt djup.. är jag en IDIOT eller vad gör jag för fel? Hur ska jag ens kunna gänga på nånting när det knappt finns några gängor att gänga?
Tack på förhand.
Jag tappar det snart. Har köpt ett Kopplingsset med stödhylsa, klamring och mutter men det känns som att klämringen är för stor?? Eller snarare att muttern inte är tillräckligt djup.. är jag en IDIOT eller vad gör jag för fel? Hur ska jag ens kunna gänga på nånting när det knappt finns några gängor att gänga?
Tack på förhand.
Nej kanske inte. Jag läste bara ”För anslutning av Pex-rör med dimension 15 x 2,5 mm till kopplingar med utvändig gänga 1/2” (R15)” och det är exakt de dimensionerna jag har så tänkte jag att det borde passa. Har du länk till vad som skulle passa istället?M _Mannen skrev:
Det brukar följa med lite olika anslutningskopplingar med wc fixturer som alltid funkat för mig.
Vill dock minnas att jag monterat nån grohe eller liknande och att det vart nån "speciallösning"
Ev nån presskoppling med eurocone jag använde men då behöver du en pressmaskin....
Vill dock minnas att jag monterat nån grohe eller liknande och att det vart nån "speciallösning"
Ev nån presskoppling med eurocone jag använde men då behöver du en pressmaskin....
Det följde inte med några anslutningar till denna fixtur tyvärr. Det är en Grohe!M _Mannen skrev:
Men det jag inte förstår är det funkar att dra på med stödhylsan och muttern, men såfort klämringen är i så får jag inte på skiten
Det där steget 1 i manualen, har du gjort det? Det ser väldigt mycket ut som att du ska gänga dit en annan rördel först innan du sätter dit kopplingen. Vad har du för dimension på den gängade rördelen som sitter i den blå plastbiten?
Du menar den andra rördelen som är lite mer ljusgrå? De är ljusgrå just för att det är delar man får införskaffa själv.tommib skrev:
Nej, jag menar det som är markerat 1 i installationsanvisningen. Det ser ut som att det ska sitta en del mellan din halvkoppling och den du mäter på. Mätningen visar dock rätt storlek för G15 så jag vet inte.O OdugligMenErfaren skrev: