Maskintok skrev:
[bild]
Vilken behöver du?
Dessa är lämpliga lådor.
Det där är inga konor, det där är nipplar.
 
P
Violina Violina skrev:
Det har jag inte tålamod till :rofl:

(Och med heltidsstudier och heltidsjobb, barn och hus, vem f*n har tid med pussel ;))
Den som sitter ner med ungarna efter jobbet;)
jag har 5 hur många har du? :D
De är ju tidskrävande de där..
Så jag förstår vad du menar:rofl:
 
P
Violina Violina skrev:
Det där är inga konor, det där är nipplar.
Ja helt korrekt.

universal konan är till röret inte oket..
Finns för olika grovlek på rör.
 
Maskintok skrev:
Den som sitter ner med ungarna efter jobbet;)
jag har 5 hur många har du? :D
De är ju tidskrävande de där..
Så jag förstår vad du menar:rofl:
Det beror på hur man räknar.. Men mellan en och fem.. :p;)
 
P
Violina Violina skrev:
Det beror på hur man räknar.. Men mellan en och fem.. :p;)
:crysmile: 1.4?
 
Maskintok skrev:
Ja helt korrekt.

universal konan är till röret inte oket..
Finns för olika grovlek på rör.
Det är ju röret man konar?

Och den konan ser olika ut på olika ok, bromscylindrar, ABS pumpar, bromsvågar osv..
 
P
ger dig rätt för lugnet i tråden.
så blir allt bra en stund ;)
 
  • Gilla
mxjolle
  • Laddar…
Maskintok skrev:
ger dig rätt för lugnet i tråden.
så blir allt bra en stund ;)
Nädu jag HAR rätt. Du är bara inte man nog att erkänna det.
 
P
gav jag dig inte rätt nyss:thinking:
 
Maskintok skrev:
gav jag dig inte rätt nyss:thinking:
Kan vi inte bara fortsätta så jag slipper ta tag i de där studierna jag har undvikit större delen av dagen :crysmile:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Violina Violina skrev:
Kan vi inte bara fortsätta så jag slipper ta tag i de där studierna jag har undvikit större delen av dagen :crysmile:
Jo då det kan vi men då får de andra psykbryt på oss snart..
Men kul är det att gnabbas lite;)(y)
 
  • Wow
mxjolle
  • Laddar…
:rofl:
 
Maskintok skrev:
[bild]

Och Bromsrör 66-485.
bromsrörsnipplar 66-403
Exakt just den artikeln hos biltema är den sämsta skit som överhuvudtaget finns i universum och strax utanför. Den är så uselt dålig att hälften vore nog.

Ovanstående är en förskönad omskrivning av vad besiktningsmannen sa när en sådan sprang läck på mitt i nyllet på honom.

Jag var fram tills dess nöjd över att inte ha behövt byta hela bromsrörets längd men förstod där och då att den genvägen var en rejäl senväg...
 
Men för att säga nåt som berör ämnet i tråden:

Bromssystem är inget man ska vara osäker på om man fått tätt..

I såna fall slänger man på en sån univeralskarv som @Maskintok länkade till (om man inte orkar/vill byta hela, och vem f*n vill det?) och byter bara en del av röret (förutsatt att detta är i ett material och skick som medger denna operation)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
mexitegel mexitegel skrev:
Exakt just den artikeln hos biltema är den sämsta skit som överhuvudtaget finns i universum och strax utanför. Den är så uselt dålig att hälften vore nog.

Ovanstående är en förskönad omskrivning av vad besiktningsmannen sa när en sådan sprang läck på mitt i nyllet på honom.

Jag var fram tills dess nöjd över att inte ha behövt byta hela bromsrörets längd men förstod där och då att den genvägen var en rejäl senväg...
Okej jag har använt dessa på kunders bilar och inte haft problem, men det är ju så med biltema. kvaliteten är ju inte den bästa... Eller jämnaste...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.