189 045 läst ·
2 816 svar
189k läst
2,8k svar
Svenska språket
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 inlägg
Du är inte ensam.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 178 inlägg
”Men ändå!” har väl nämnts i tråden. 20-talets ickekommentar.
Claes Eriksson är annars en höjdare på att vränga språket i oväntad riktning. ”illa roligt” är ett av hans uttryck som jag själv har svårt att släppa.
Claes Eriksson är annars en höjdare på att vränga språket i oväntad riktning. ”illa roligt” är ett av hans uttryck som jag själv har svårt att släppa.
Nu är det inte nytt, eller bara ett svenskt fenomen, men jag fattar inte uttrycket ”ni som vet, ni vet”. Man ser der ibland på facebook, instagram osv. Vad äe poängen? Om de redan vet, måste de påminnas? Vi som inte vet, vad ska vi göra med informationen? Man törs inte ens trycka på Like-knappen, man kanske framstår som en galning för att man egentligen inte vet... men om jag like-ar för att bilden är fin?
så många frågor.
så många frågor.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Guillou deltog hösten 2020 i Filip och Fredriks frågesportsprogram Alla mot alla tillsammans med journalisten och författaren Alex Schulman.V Ville_Vessla skrev:
Från https://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Guillou
Typ5 50procent skrev:Som föregående skribent så finns det många exempel, men det som kan reta mig ibland är när man använder engelska ord eller försvenskade engelska ord, istället för att använda det svenska ordet.
Gäller både privat och inom TV/tidningar/radio.
Sen är det särskrivningar, inte pga att man har dyslexi, svenska som andraspråk etc. Utan för att man är för lat för att ändra
Deleta o printa då