harry73
Även bland folk kan jag känna mig ensam
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Du är inte ensam.
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag tänker. Det är ett uttryck jag är trött på.
 
Alebaleportocale
Robert63 Robert63 skrev:
"Eller hur..." :)

Men guuuuuu..

eller

guuuuud jaaaa
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
”Men ändå!” har väl nämnts i tråden. 20-talets ickekommentar.

Claes Eriksson är annars en höjdare på att vränga språket i oväntad riktning. ”illa roligt” är ett av hans uttryck som jag själv har svårt att släppa. :cool:
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Tack snääälla! Hör man inte det alltför ofta?
 
Alebaleportocale
Nu är det inte nytt, eller bara ett svenskt fenomen, men jag fattar inte uttrycket ”ni som vet, ni vet”. Man ser der ibland på facebook, instagram osv. Vad äe poängen? Om de redan vet, måste de påminnas? Vi som inte vet, vad ska vi göra med informationen? Man törs inte ens trycka på Like-knappen, man kanske framstår som en galning för att man egentligen inte vet... men om jag like-ar för att bilden är fin?

så många frågor.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
På Coop värnar man marsvinet.
Det förbannade rättstavningsprogrammet :p

Svart tavla med "Hjälp oss rädda matsvinnet! 50% på frallor, limpor och bullar!" felstavat som "matsvinnet".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
På Coop värnar man marsvinet
Marsvinet köper man på bolaget. Men skynda dig, du har bara en dryg vecka på dig.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
På Coop värnar man marsvinet.

[bild]
Det står mat-svinnet, att mat slängs?
 
V Ville_Vessla skrev:
Om jag inte missminner mig helt så det väl ett av Jan Guillos favoritutryck. Vart har han försvunnnit? hade ju en åsikt om allt förr men inte sett nåt på länge.
Guillou deltog hösten 2020 i Filip och Fredriks frågesportsprogram Alla mot alla tillsammans med journalisten och författaren Alex Schulman.
Från https://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Guillou
 
E El-Löken66 skrev:
Det står mat-svinnet, att mat slängs?
Ja, och det vill man väl inte värna? Tvärtom vill man att det ska upphöra.
(Staffan2000 råkade nog bara ut för autocorrect som ville få det till marsvin).
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Ja, och det vill man väl inte värna? Tvärtom vill man att det ska upphöra.
(Staffan2000 råkade nog bara ut för autocorrect som ville få det till marsvin).
Jo.:p
 
E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jo.:p
Hjälp oss rädda!

Matsvinnet:

Hjälp oss omvända Matsvinnet kanske.
Troligen någon poetiskt lagd som uttryckt sig så.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
5 50procent skrev:
Som föregående skribent så finns det många exempel, men det som kan reta mig ibland är när man använder engelska ord eller försvenskade engelska ord, istället för att använda det svenska ordet.
Gäller både privat och inom TV/tidningar/radio.
Sen är det särskrivningar, inte pga att man har dyslexi, svenska som andraspråk etc. Utan för att man är för lat för att ändra
Typ
Deleta o printa då
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.