E El-Löken66 skrev:
Hjälp oss rädda!

Matsvinnet:

Hjälp oss omvända Matsvinnet kanske.
Troligen någon poetiskt lagd som uttryckt sig så.
Ska nog vara Marsvinet...

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ganska svagt avsnitt må jag säga. Särskilt den grunda analysen av delad störde mig. Det tog sig dock mot slutet och han som pratade om förjävliga samer var avsnittets behållning.
Håller med.
Tar tillbaks mitt tips om det avsnittet. Det kunde gjorts så mycket bättre.

Staffans2000
B Besiman skrev:
Typ
Deleta o printa då
ja, helt random kan de orden outas.

Staffan

Redigerat:
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det kanske låter så, men det är inte det Stockholmaren menar. Man öppnar upp för att det här är en åsikt färgad av erfarenheter och att någon annan kan ha en annan bild.
I min värld så kan man använda uttrycket på båda sätten.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Fett är också ett ord som ges en helt annan betydelse emellanåt.
Det är nygammalt. Även förr användes fet som positiv förstärkning. Typ Fet-Mats.

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
I min gröna ungdom var jag medlem i den förträffliga "klubben" Skrivihop.nu. Denna la ner i början av 2000-talet, men hemsidan finns kvar i all sin glans. Nostalgi. :love:

http://www.skrivihop.nu/

• Gilla
videopac och 7 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Guillou deltog hösten 2020 i Filip och Fredriks frågesportsprogram Alla mot alla tillsammans med journalisten och författaren Alex Schulman.
Från [länk]
Ja det har du ju rätt i, nu kommer jag ju ihåg och inser jag att jag blev lite förvånad att han var med. Annars sänds ju detta program jämt och jag är rätt trött på det, men det är aldrig nåt specifikt jag vill se så jag bläddrar runt på vanllig TV, ofta med intentionen att somna.

Chubba Chubba skrev:
Jag tänker. Det är ett uttryck jag är trött på.
Har du nåt förslag på annat? nu efter snart 1 år med ofta bara telefonmöten får man en fråga om nåt dataproblem man aldrig hört talas om tidigare men förväntas ha ett svar på så om man inte svarar på 2 sekunder får man frågan "är du kvar" på saker som kanske kräver 4h utredning. Då har jag inget bättre svar än just detta.

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
P Pin skrev:
Det är nygammalt. Även förr användes fet som positiv förstärkning. Typ Fet-Mats.
Jo. Han var ju stor och stark.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
...får man en fråga om nåt dataproblem man aldrig hört talas om tidigare
Dataproblem eller datorproblem?

• Gilla
  • Haha
videopac och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
I min gröna ungdom var jag medlem i den förträffliga "klubben" Skrivihop.nu. Denna la ner i början av 2000-talet, men hemsidan finns kvar i all sin glans. Nostalgi. :love:

[länk]
Den webbplatsen är nu ersatt av en kort youtube-video. Inget mer behöver sägas i frågan.

• Gilla
  • Haha
videopac och 8 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Den webbplatsen är nu ersatt av en kort youtube-video. Inget mer behöver sägas i frågan.

[media]
"Du är ju bara dum i huvudet, det är en helt annan diagnos!" :crysmile: Klockrent.

• Gilla
videopac och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I princip alltid dataproblem, hårdvara får nån annan syssla med. Datorproblem är det bara mina föräldrar som ringer om.

useless useless skrev:
Jag forstätter lite och förstår vad du menar men jag hatar när man kallar hårdvaran för "datan". Skriver jag dataproblem så är det information i databaserna som inte är tillfyllest eller liknande. Skulle aldrig kalla det så om själva burken krånglade.

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Ja inte kan man ju förolämpa alla som sysslar med att samla och systematisera fakta genom att blanda ihop namnet på resultatet av deras möda med namnet på en dumburk.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.