Skogochmark
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nog har jag petat ut någon snorkuse också, under årens lopp.
Kallas också "snorkråka" ... det är nog betydligt vanligare
Snorkuse??? Nä snorbuse

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
P PappasHammare skrev:
.Just det 'sovrums ordet' finns även på norska som 'pula' som vi i sverige gör med prylar och annat. Pula med bilen
Kalla inte en BMW-motorcykel för en bumse i Tyskland.

Frerider
P pmd skrev:
Kalla inte en BMW-motorcykel för en bumse i Tyskland.
Har du sådana böjelser😮

• Översättning av tyska ordet 'bumsen' till svenska; visas med meningen 'Ich bumse manchmal andere Frauen' som betyder 'jag knullar andra då och då'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
Frerider Frerider skrev:
Har du sådana böjelser😮
Jag skrev ju kalla INTE […]
😎

Frerider
P pmd skrev:
Jag skrev ju kalla INTE […]
😎
Hade aldrig ens hört talas om det ordet😉imponerande kunskaper😂

Frerider Frerider skrev:
I Tyskland brukade, åtminstone förr i världen, direktflyget Frankfurt-Bangkok kallas "der Bumsenbomber". Fast det är nog inte PK idag.

• Haha
  • Älska
djac och 4 till
  • Laddar…
Frerider
H hhallen skrev:
I Tyskland brukade, åtminstone förr i världen, direktflyget Frankfurt-Bangkok kallas "der Bumsenbomber". Fast det är nog inte PK idag.
Ja du har ju också avslöjat dina fritidsintressen om man säger så😉

Frerider Frerider skrev:
Tja vissa ord lär man sig i skolan andra i verkligheten. Eftersom (de flesta i alla fall) lever i verkligheten lär man sig sådana ord även om tyskakunskaperna är ganska rudimentära totalt sett.

(Ja, som jag skrivit om motorcykeltråden har BMW MC-klubbens medlemstidning "Bumsen" gett upphov till viss munterhet bland tysktalande vänner.)

• Haha
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Och då drar jag mig snabbt till minnes att BMW E3-serien hade smeknamnet "Storbumsen".
Jag borde veta, då jag ägt en (egentligen två, men den ena var aldrig reggad i Sverige, reservdelsbil från Norge).

Klassisk BMW E3, även känd som "Storbumsen", parkerad vid vägkant omgiven av träd och gräs i solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E3 hade även smeknamnet Bader Meinhof Wagen , och det var inte så dumt, för BM-ligan stal rätt ofta en 3.0 Si inför att de skulle göra någon aktion.
Det var såpass brukligt att det faktiskt gick rikslarm hos tyska polisen när det inkommit en anmälan om stulen 3.0 Si.

Nu blev det väl lite OT, tror jag ...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Vän av ordning måste svara nu.
Flyget till Thailand kallades för Bumsbomber. Och det är fortfarande PK, eller ingen bryr sig. Och används inte sedan kanske 20 år tillbaka.
Och att BMWs MC-klubbens tidning heter Bumsen hade jag aldrig trodd var möjligt. Hur kan dessa idioterna göra en sådan tabbe? Eller ligger de i redaktionssoffan med en bayersk och garvar vid varje nytt nummer?
Jag ska genast posta ett titelblad till några kompisar som kommer att ha väldigt kul.

T Thomas_Blekinge skrev:
Vän av ordning måste svara nu.
Flyget till Thailand kallades för Bumsbomber. Och det är fortfarande PK, eller ingen bryr sig. Och används inte sedan kanske 20 år tillbaka.
Och att BMWs MC-klubbens tidning heter Bumsen hade jag aldrig trodd var möjligt. Hur kan dessa idioterna göra en sådan tabbe? Eller ligger de i redaktionssoffan med en bayersk och garvar vid varje nytt nummer?
Jag ska genast posta ett titelblad till några kompisar som kommer att ha väldigt kul.
(Vi har kallat dem bumsar väääldigt länge. Ordvitsen är oavsiktlig. Man sålde heller aldrig bilen Honda Fitta i Sverige - den fick heta Jazz.)

P
O O skrev:
Tja vissa ord lär man sig i skolan andra i verkligheten. Eftersom (de flesta i alla fall) lever i verkligheten lär man sig sådana ord även om tyskakunskaperna är ganska rudimentära totalt sett.
Jag lärde mig det i motorcykelvärlden (eventuellt i en MC-tidning). Det kanske var någon som hade lärt sig det den lite hårdare vägen.

P
H hovapettson skrev:
(Vi har kallat dem bumsar väääldigt länge. Ordvitsen är oavsiktlig. Man sålde heller aldrig bilen Honda Fitta i Sverige - den fick heta Jazz.)
Den brittiska militären hade en webbplats för fysisk träning med namnet getfitta.uk (eller nåt sånt; osäker på om det var .uk eller nåt annat), men den finns inte kvar sen rätt många år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.