Mikael_L Mikael_L skrev:
När vi nu har snurrat in oss bibeln, så drar jag fram en av mina favoriter, Job 42:16-17
16 Därefter levde Job hundrafyrtio år och fick se sina barn och barnbarn i fyra led. 17 Sedan dog Job, gammal och mätt på att leva.

Just "mätt på att leva" tycker jag är så vackert på nåt vis.
Just Job är nog ett dåligt exempel om man ska lyfta fram något positivt ur gamla testamentet. Han hade det ju så jobbigt att han har fått ge namn åt ordet "jobbigt".

• Gilla
  • Haha
gaia och 2 till
  • Laddar…
Det är därifrån ordet jobb/jobba kommer.
Han hade det jobbigt...

Var visst tvåa på den bollen

Mikael_L
useless useless skrev:
Just Job är nog ett dåligt exempel om man ska lyfta fram något positivt ur gamla testamentet. Han hade det ju så jobbigt att han har fått ge namn åt ordet "jobbigt".
Ja hela Jobs bok är inget upplyftande, det håller jag med om.

Magnus E K
Glöm inte att rösta i kyrkovalet på söndag!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
gaia och 6 till
  • Laddar…
D
Magnus E K Magnus E K skrev:
Den som ändå hade rösträtt.. eller inte

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Finns det nåt ateist-parti i valet?

BirgitS
B b8q skrev:
Finns det nåt ateist-parti i valet?
Vänsterpartiet?

M Magnolium skrev:
Vänsterpartiet?
Nä de är inte med, men Socialdemokraterna och Centerpartiet ställer upp.

😢
Reklam för Lay-Z Spa Havana Airjet med medlemspris 3999 kr, ord. pris 5799 kr. Spabadet kan beställas i varuhuset om det inte finns i lager.

• Haha
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
😢
[bild]
Dem

• Älska
kashieda
  • Laddar…
På lokala ICA stod det en stor skylt.

STOP. TILLTRÄDE FÖRBUDET.

Jag frågade om det var ett ölstop och isåfall vad det hade med tillträdesförbudet att göra.
Den unga expediten förstod inte vad jag menade -"Det står ju stopp"!

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
På lokala ICA stod det en stor skylt.

STOP. TILLTRÄDE FÖRBUDET.

Jag frågade om det var ett ölstop och isåfall vad det hade med tillträdesförbudet att göra.
Den unga expediten förstod inte vad jag menade -"Det står ju stopp"!
En annan klassiker är ju: Hjälp vår kassa personal. Bygg inte varu berg. På skyltarna vimlar det av engelska uttryck och särskrivningar. Dessutom verkar matematikkunskaperna skrala, var vid kundtjänst och påtalade att jag köpt två varor och butiken tagit tolv kronor för mycket på varje vara. Tjejen vid disken såg ut som ett frågetecken och började leta efter miniräknaren.😆

• Ledsen
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
engs
En av de största mäklarfirmorna i stan skickade nyligen SMS med fråga om vi var i flyttankar. För de har många spekulanter.

Ville skriva något svar om att jag inte äger någon flyttank, inte heller var i eller någonsin befunnit mig i en sådan.

• Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
En av de största mäklarfirmorna i stan skickade nyligen SMS med fråga om vi var i flyttankar.
Att ett ord kan ha en viss stavning men flera helt olika betydelser är väl inget ovanligt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.