Kunde varit värre, kunde blivit milfs...:)

Kapsyl Kapsyl skrev:
Kunde varit värre, kunde blivit milfs...:)
Då hade det iallafall varit värt pengarna.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Jag har kommit fram till att jag inte är kompatibel med AI.
Fick ett mejl från PostNord där följande stod att läsa:

ProduktPris
Leverans till annat ombud39,00 kr
Betalat (inkl. mammor)39,00 kr
Varav-mammor (25 %)7,80 kr
Provat att reklamera att du inte fick några mammor?

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Det påminner om innehållsförteckningen, där en av ingredienserna var ”inbrottstjuv”, vilket skulle vara bulgur, men stavats burgler eller något ditåt och sedan felöversatts.

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
En grej jag stör mig på som börjat dyka upp nuförtiden är ”arbetskollega”. Vad skulle det annars vara för kollega, fritidskollega? Är tautologi tycker jag

• Gilla
possum77 och 5 till
  • Laddar…
Skandiamannen Skandiamannen skrev:
En grej jag stör mig på som börjat dyka upp nuförtiden är ”arbetskollega”. Vad skulle det annars vara för kollega, fritidskollega? Är tautologi tycker jag
Typiskt exempel på när två synonymer smälter samman. I det här fallet "kollega" och "arbetskamrat".

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vad kallar man "kollegor" i en ideell förening?

A ajn82 skrev:
Medlemmar, kamrater, deltagare, osv, allt utifrån vad man sysslar med i föreningen och även använda namn för vad man utför för sysslor.

A ajn82 skrev:
Det måste väl hänga på hur man ser på föreningens verksamhet. Om det som görs kan beskrivas som arbete, så är väl de som utför arbetet kollegor.

Som engagerad i en idrottsförening, tränare, styrelse osv tycker jag också man är kollegor, men skulle inte kalla det arbetskollegor, så även om det inte är ett uttryck jag använt själv tycker jag nog det tillför lite extra information

Jag tolkar "arbetskollega" som någon man jobbar med på sin arbetsplats och att "kollega" är någon inom samma yrkeskår eller bransch men ändå ingen man delar arbetsplats med. T.ex poliser, brandmän, advokater, skidlärare osv osv.

Maria T
A ajn82 skrev:
När jag var kassör i en ideell idrottsförening (femton år, igen vill axla kassörens jobb) så benämnde jag dem som föreningskamrater för att beskriva för utomstående. Rätt? Fel?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
När jag var kassör i en ideell idrottsförening (femton år, igen vill axla kassörens jobb) så benämnde jag dem som föreningskamrater för att beskriva för utomstående. Rätt? Fel?
I det politiska parti där jag är medlem har det diskuterats i den lokala gruppen om vi verkligen kan kalla varandra "partikamrater"? "Låter det inte för mycket Sovjet?" tyckte någon.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
I det politiska parti där jag är medlem har det diskuterats i den lokala gruppen om vi verkligen kan kalla varandra "partikamrater"? "Låter det inte för mycket Sovjet?" tyckte någon.
Jag säger ibland kamrat plus efternamn på jobbet för att provocera lite

• Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det är det väl också för alla partier till höger om VPK i alla fall

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.