SnällKyckling Kycklingen skrev:
Nej dom etiketterna var redan satta av andra grannar och det är något jag hör på daglig basis
Och därför tycker du det är lämpligt att du använder dem i skrift på ett publikt forum?

• Gilla
kashieda och 11 till
  • Laddar…
fastighetsjuristen som skickade brevet /…/ [var] jätte gullig och sa "ora dig inte det är inget alvarligt" följt av hon visste inte på rak arm vad jag gjort.
Det här låter provocerande dåligt av henne. Hon företräder din motpart och borde verkligen inte ägna sig åt den typen av förminskande av substansen i det de gjort. Att varna någon i syfte att senare kunna vräka denne om rättning inte sker är en allvarlig åtgärd. Såväl du som styrelsen och dess ombud bör ta den på allvar.

• Gilla
CarVal och 5 till
  • Laddar…
Det är inte omöjligt att det kan vara jobb att göra när man sitter i en styrelse. Att då försöka få folk att angagera sig tar ytterligare tid. Man är styrelsemedlem i föreningen, inte förälder till de boende.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det här låter provocerande dåligt av henne. Hon företräder din motpart och borde verkligen inte ägna sig åt den typen av förminskande av substansen i det de gjort. Att varna någon i syfte att senare kunna vräka denne om rättning inte sker är en allvarlig åtgärd. Såväl du som styrelsen och dess ombud bör ta den på allvar.
Vi vet ju bara en version av det samtalet. Juristen företräder föreningen och ingen annan. Föreningen har nu genom sin jurist tagit det första steget i en avhysning genom en varning. En sådan varning måste göras för att man senare ska kunna gå vidare. Det är först om TS gör något som styrelsen uppfattar som trakasserier efter denna varning som föreningen kan gå vidare med nästa steg som är ett krav på avhysning. Om TS inte går med på detta så blir det ett rättsligt avgörande. Det är i detta skede som båda parter troligen kopplar in en jurist och som parterna granskar alla underlag. I nuvarande skede finns knappast skäl att granska vidare.
Om det går så långt som till en avhysning så innebär det inte att TS förlorar sin investering. Det innebär i praktiken ett tvång att sälja där TS erhåller intäkten.
TS har gett en hel del information som gör att det kan vara möjligt att identifiera föreningen och olika företrädare, vi vet ju till exempel vilken stadsdel i Stockholm det gäller. TS har också gett en rad nedsättande omdömen om föreningens företrädare, vilket nog många ser som olämpligt och kan användas mot TS i en eventuell process.

Nej dom etiketterna var redan satta av andra grannar och det är något jag hör på daglig basis. Egentligen försökte jag avdramatisera lite för den "överviktiga" har vissa grannar kallat för kossan exempelvis när dom är arga.

Det börja i mötet med en äldre gick upp på podiumet varav hövdingen blev nervös och försökte få ner honom för det var "hans plats". Mannen talade vidare och menade att han arbetat med just vs och informerat ordföranden flera gånger att vår fastighet är inte byggd för sådana projekt med ignorans från styrelsen lett till vi ska nu få höja avgifter...
Men mannen som ville tala, kunde han vs? eller bara en vanlig tyckare?
Det fanns säkert en anledning till att man installerade vent anläggningen. en kostnad på 6milj. är svårt att säga är dyrt när man inte har en aning om hut det ser ut. För min del kan det vara jättedyrt eller jättebilligt. Att man höjer avgiften just nu är inte så konstigt. utan ganska vanligt.
När du jämförde räntan vad var skillnaden? och vad jämförde du med?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är provocerande dåligt av juristen.

TS blir inte juristens "motpart" enbart på den grund att styrelsen "tycker det".

TS är delägare i föreningen. Det är föreningen som är juristens huvudman. Ska man som yrkesverksam jurist hota en delägare i sin egen huvudman med sådana åtgärder behöver man först säkerställa att TS verkligen på objektiva grunder gjort sig skyldig till det styrelsen anklagar honom för.

• Gilla
Festlund och 8 till
  • Laddar…
K klimt skrev:
Vi vet ju bara en version av det samtalet. Juristen företräder föreningen och ingen annan.
Så är det, men det är ändå olämpligt av juristen att skriva en sak, men muntligt framställa det som mjukare än det är. Det är en naturlig reflex att linda in barska budskap, så om TS tolkat det mildare än det är tror jag att juristen lindat in det i onödan, även om hon inte är hans ombud och vi bara hört ena sidan.

• Gilla
SnällKyckling och 2 till
  • Laddar…
@Kycklingen Men vad är kvar att göra, eller är renoveringen klar och allt godkänt?

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
@Kycklingen Men vad är kvar att göra, eller är renoveringen klar och allt godkänt?
Nästa årsmöte är runt april tror jag.

Ja renoveringen är klar, har godkända intyg från bkr, säker vatten etc att jobbet är fackmanmässig. Har haft besiktning som godkändes på plats. Men styrelsen har kommunicerat dem ser inte bygget som godkänt och kommer motarbeta mig när jag säljer. Har försökt få dom förklara sitt påstående men får inget svar sen 3 mån. Så dom får väl tycka det vet inte vad mer jag ska göra helt ärligt.

Många kanske inte tror mig i tråden men det finns ingen bakomliggande hävnadsväckande story som rättfärdar deras beteende, jag har och är en mycket artig och bra granne, kan även ge ett rekommendationbrev. Men det har kommit till en punkt att jag blir trakasserad i över ett år på saker jag insett inte kunna påverka, och ja till sist börjar man kalla en person surgubbe eller överviktiga. Sätt er i min sits hur länge skulle ni stå ut att bli verbalt misshandlade tills man säger ifrån.

Ditt intryck här är inte att du är artig.
Jag skulle rekommendera dig att vara just artig och inte tjafsa med styrelsen även om du inte håller med dem. Om du inte tänker sälja i närtid kvittar det väl att de hotar med sådana dumheter.

• Gilla
SvanteC och 6 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ditt intryck här är inte att du är artig.
Jag skulle rekommendera dig att vara just artig och inte tjafsa med styrelsen även om du inte håller med dem. Om du inte tänker sälja i närtid kvittar det väl att de hotar med sådana dumheter.
Jag är jätte snäll :(

Med den namn du sätter på folk, vägrar åka hiss ”med sådant folk” mm. Så är jag av en annan åsikt.

• Gilla
  • Haha
ARJU och 4 till
  • Laddar…
J
är en mycket artig och bra granne
Det är inte du som ska avgöra om du är en bra granne utan din motpart.

• Gilla
ARJU och 8 till
  • Laddar…
Nissens
Jag är jätte snäll :(
Märkligt då att du blir ovän med så många och uttalar dig negativt om människor i din omgivning…

• Gilla
  • Ledsen
TreeView och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.