174 909 läst ·
1 050 svar
175k läst
1,1k svar
Styrelsen använder maffiametoder för att vräka mig
Jag är inte så säker på det då många ställer basic frågor som man tex kan läsa sig till på fakturan.S Stuff skrev:
Ett exempel.
Jag informerade en person att hade post på anslagstavlan som suttit där ett tag han frågade var den var.
Förklarade att det är den stora vita tavlan på 3x2 meter när man går in genom porten precis innan nästa glasdörr.
Det brukar stå flera anslag där om allt möjligt, ville dock inte säga att man måste vrida på huvudet.
En person saknade sin cykel helt plötsligt när styrelsen informerade att dom flyttat alla dom som var ouppmärkta.
Det hade bara informerats i 4 månader i brevlådan , på tavlan, i 3 hissar.
Jag kan erkänna att jag inte har läst den innan jag köpte och inte efter heller.D Dilato skrev:
Är ju uppenbart något skumt med den här berättelsen. Ts menar sig vara oskyldig till något annat än att kallat ordf för "surgubbe" vid ett tillfälle och är heelt clueless inför vad han har gjort. Samtidigt har det varit någon form av handgemäng som beskrivs som misshandel. Du säger också tidigare i tråden att du håller upp handen och inte åker hiss med folk från en viss våning "för att jag inte gillar dem". Samtidigt är du jäättetrevlig mot grannarna..? Du har blivit kallad "psykfall" eller vad det var också, blev du kallad det rakt ur det blå eller kan det ha varit i samband med att du håller på och beter dig i hissen och hamnar i slagsmål med ordförande?
Tycker det står det står mest samma sak i alla dom jag läst , det kommer nog från någon mall som används av nybildade föreningar.Nissens skrev:
Sen finns det säkert dom styrelser som fyllt på eget genom åren som kanske inte alltid följer bostadsrättslagen.
Mallen är bostadsrättslagen och prejudicerande dom ar i Mark o miljödomstolenA A-Man_08 skrev:
Brf kan hitta på egna regler men lagen är kraftigare och gäller vid rättstvist
Plocka en brf och fråga alla om var du hittar stadgarna.L lenaa skrev:
Jag lovar att hälften kommer fråga vad stadgarna är för något?
Titta bara hur många som kommer på årsmötet i en stor förening.
De är styrelsen som skall engagera medlemmarna till att vara delaktiga och förklara att det inte är ni och domA A-Man_08 skrev:
Alla är lika mycket ansvariga i Brf men folk måste förstå att de är de som väljer vilka som skall företräda dem