K karlmb skrev:
Hur gör man det i samma operation som uppsättning av skivan med doseras och hole in one?

• Anvisningar för håltagning i vägg och montering av enkel eller dubbel dosa med bormall och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Fast frågan här var ju hur man gör det med hole-in-one, inte med markering på skivan.

Frågan är lite av samma karaktär som en tråd som var uppe tidigare med varför vi inte har rektangulära hål som amrisarna (och britterna?) där någon visade en fiffig fräsmaskin för att skära ett rektangulärt hål. Svaret då, som nu, är att det tar betydligt längre tid än att borra ett hål med en T70 dosfräs. Om denna ökade tidsåtgång är en betydande faktor i en elinstallation kan jag inte säkert svara på.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Fast frågan här var ju hur man gör det med hole-in-one, inte med markering på skivan.

Frågan är lite av samma karaktär som en tråd som var uppe tidigare med varför vi inte har rektangulära hål som amrisarna (och britterna?) där någon visade en fiffig fräsmaskin för att skära ett rektangulärt hål. Svaret då, som nu, är att det tar betydligt längre tid än att borra ett hål med en T70 dosfräs. Om denna ökade tidsåtgång är en betydande faktor i en elinstallation kan jag inte säkert svara på.
Du lägger din hole in one i dosan, borrar och går till steg 3 (y)
Ang tidsåtgång så tar det mig, med mallen i fickan, högst en minut extra per dosa.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Vilket jädra lurendrejeripris för en plastbit med en mutter i. Men så är det när man kommer på en bra idé!

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
och så är det ju inte ens en mutter i den ;)

Mikael_L
Fascinerande. Tänk att man kan köpa en radiostyrd helikopter med gyrostabilisering för ett par hundralappar.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hur borrar man hål i gipsskivan med den? :thinking::crysmile:

• Haha
Lilak och 1 till
  • Laddar…
A AskeHolst skrev:
Eller så köper man en hole-in-one för 1,5 dosa om man inte vill hålla på med mallen: [länk]
Ah, dåså! :-)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.