T
stigen stigen skrev:
”Det sitter i väggarna”

Är denna vecka på ”Framsidan” och hjälper sonen att förbättra flödet i huset genom att bygga om trappan till ovanvåningen.
Vid rivningen hittade vi detta instucket under ett trappsteg!

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

”Det sitter i väggarna”!

Dag
Fantastiskt roligt med sådana här fynd!

När vi byggde om köket lade jag in en dagstidning och skrev en lapp om oss som byggde om för framtida renoverare.

Inställningsmagneter för hyvelstål bortskänkes.​

IMG_1196.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skicka PM om du vill ha dom.
Avhämtning Värmdö eller så tillkommer portokostnader.

Dag

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Tagna!

Frustrator var på ”hugget”!

Dag

Vad blir det i stället? Spiral, självpostande eller Lie Nielsen?

Hej @Hep!

Har inte kommit till beställningsfasen ännu. Separata rikt/plan blir det fortsättningsvis men har lite svårt att bestämma vilka.
I dag har jag en 230mm Wadkin (170kg) rikthyvel och en Metabo DH 330 planhyvel. Med dagens utbud finns det många trevliga maskiner att välja mellan. Rak eller spiralkutter för HM-chips eller någon annan kombination.
Har ingen större brådska utan tycker planeringsfasen är intressant och lärorik. Kommer nog ta ett beslut dom närmaste veckorna. Just nu är det lite tid i ”Snickerboa”. Fullt upp med hus/trägård och barnbarn. Men när höstmörkret faller skall bitarna vara på plats.

Dag

• Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
K
Kan man va så fräck att man anmäler förhandsintresse på Metabon..? 😇 Om den nu skulle råka hamna på transferlistan…

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Du tänker säkert förnuftigt som vanligt. Men att först ge bort postningsverktyget och sedan kanske beställa en hyvel som inte behöver postas, låter för mig som något jag skulle kunna göra och jag är sällan speciellt förnuftig.

• Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Jag köper gärna Wadkin-hyveln får jag väl säga då. min snickarbod är redo att ställa in verktyg i vilket år som helst!

stigen stigen skrev:

Inställningsmagneter för hyvelstål bortskänkes.​

[bild]

Skicka PM om du vill ha dom.
Avhämtning Värmdö eller så tillkommer portokostnader.

Dag
Var köper man sånna och funkar dom för alla diametrar?
På jobbet har vi en hyvel med kanske 20cm "rulle" det är ett elände idag att justera stålen då dom är släta... Har begärt in pris på ny med räfflor men tills dess så kanske det där vore nåt

”Det bidde ingen fingertutt”!

Snickerimaskiner tycks gå åt som smör i solsken.
Kollade runt bland dom modellerna som jag var intresserade av och det var 0 i lagerstatus på alla utom en.
Av den fanns det bara 1 i lager. Jag tog den sista!

IMG_3542.jpeg

Övriga modeller kunde i bästa fall levereras tidigast september-november. Verkar vara ”all time high” hos maskinhandlarna!

Trevlig Helg! 🍺
Dag

Så där kan du inte göra - vad för maskin?

T
Ja nä det där går inte, visst är det kul att handla, men man kan väl inte välja maskin bara för att det var den enda som fanns i lager???

Och sen får man inte ge så lite info en fredag, vad händer om vi går hem nu och grubblar på detta hela helgen.

• Haha
  • Gilla
Chokladmonster och 1 till
  • Laddar…
Det gick lite fort, som………..

Det blev en Holzstar DH 330-2 Spiral med två hastigheter på matningen. Väldigt lik DW 735 som av någon konstig anledning aldrig har funnits på den Europeiska marknaden. Spiralkutter med 30 stål, digital måttangivelse samt LED-belysning av arbetsstycket skiljer den mot en DW 735.

Dag

IMG_3550.jpeg
Skapa konto

IMG_3551.jpeg

IMG_3552.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Solvskaftet och 10 till
  • Laddar…
K
Vilket villhöver begär du skapar hos oss andra…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.