56 636 läst ·
108 svar
57k läst
108 svar
Stickande, kemisk lukt braskamin, Contura 600 serie
Jag var en som skrev i tråden tidigare.
Hade en könstig lukt som försvann efter jag eldat några ggr. Kaminen var helt ny.
Den har aldrig kommit tillbaka, inte ens efter sommaruppehållet.
Så jag mitt problem självlöstes.
Hade en könstig lukt som försvann efter jag eldat några ggr. Kaminen var helt ny.
Den har aldrig kommit tillbaka, inte ens efter sommaruppehållet.
Så jag mitt problem självlöstes.
Vi har samma problem, på våran 600 är det lacken. Kaminen är från 2009 och vid inflytt för 3 år sen i huset kom problemet direkt.
Vad jag gjorde var att jag slipade bort lacken på halva kaminen och proveldade utomhus med en kort tillfällig skorsten.
Ingen lukt från den slipade delen, kraftig lukt från den del som inte var slipad.
Vad jag gjorde var att jag slipade bort lacken på halva kaminen och proveldade utomhus med en kort tillfällig skorsten.
Ingen lukt från den slipade delen, kraftig lukt från den del som inte var slipad.
Märkligt ändå. Eldar jag varje dag så luktar de inte.S Simons12 skrev:Vi har samma problem, på våran 600 är det lacken. Kaminen är från 2009 och vid inflytt för 3 år sen i huset kom problemet direkt.
Klicka här för att svara