Hej,

Jag har skrivit tidigare inlägg gällande min hus situation och kemisk lukt. Bor i radhus 120 kvm totalt, 2 våningar, huset är byggt 1969. Efter Polygons utredning av bottenvåningen kom man fram till att bottenvåningen var fuktskadad, trolig orsak var krypgrunden. Nu har hela golvet ner till betong bjälklaget bytts ut, samt syllar bytts ut. Pga. luktsmitta så har även en hel del saker kastats.

Jag har fortfarande problem med lukt här hemma, och nu har det blivit tydligare då vi igår för första gången fick plus grader ute och det var blivit mer fuktigt.

Jag behöver veta hur pass utspritt detta har blivit. Jag känner lukt på vissa ställen på bottenvåningen, se bifogad bild vid entre dörren. Det luktar från hålet. När jag kollar in i hålet så ser jag nåt ull liknande material (isolering?).

Jag känner dessutom lukt längst med golvlisterna på övervåningen. Vissa golvlister mer än andra. Polygon undersökte aldrig övervåningen.

Hur utspritt kan detta vara?
 
  • Skadat dörrkarmshörn nära golvet, delvis flisat trä och smutsigt, bredvid grått kakelgolv med vit foglinje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G GabrielS skrev:
Hej,

Jag har skrivit tidigare inlägg gällande min hus situation och kemisk lukt. Bor i radhus 120 kvm totalt, 2 våningar, huset är byggt 1969. Efter Polygons utredning av bottenvåningen kom man fram till att bottenvåningen var fuktskadad, trolig orsak var krypgrunden. Nu har hela golvet ner till betong bjälklaget bytts ut, samt syllar bytts ut. Pga. luktsmitta så har även en hel del saker kastats.

Jag har fortfarande problem med lukt här hemma, och nu har det blivit tydligare då vi igår för första gången fick plus grader ute och det var blivit mer fuktigt.

Jag behöver veta hur pass utspritt detta har blivit. Jag känner lukt på vissa ställen på bottenvåningen, se bifogad bild vid entre dörren. Det luktar från hålet. När jag kollar in i hålet så ser jag nåt ull liknande material (isolering?).

Jag känner dessutom lukt längst med golvlisterna på övervåningen. Vissa golvlister mer än andra. Polygon undersökte aldrig övervåningen.

Hur utspritt kan detta vara?
Det finns en annan tråd som behandlar problemet läs där! Jag har 9 inlägg där.
Leif i Skåne

https://www.byggahus.se/forum/threads/villa-75-dalig-lukt.262053/page-3
 
  • Gilla
GabrielS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.