1 771 läst ·
32 svar
2k läst
32 svar
spricka i klämring golvbrunn hur fixa i Sthlm?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 157 inlägg
Ja, när klämringen inte bottnar så finns det en risk att det kommer vatten under tätskiktet. Det är allmänt känt, både här i forumet och av besiktningsmän från Anticimex. Det behöver man inte våtrumsbehörighet för att förstå.A555 skrev:
Om det blir stopp i avloppet så att vattennivån i golvbrunnen stiger upp till klämringen kan vatten tränga in under klämringen och komma in på fel sida av tätskiktet.
Men glöm inte att det har varit så där i 22 år utan att bli någon vattenskada. Så risken är mycket liten.
Om mäklaren bedömer att detta är viktigt att åtgärda så anser nog mäklaren att ditt hus är rätt svårsålt. I ett sånt läge gäller det ju att överhuvudtaget hitta en endaste person som vill köpa och i så fall håller jag med mäklaren om att det är bra om det kan åtgärdas. Men jag vet inte om det kan åtgärdas utan att hela badrummet renoveras.
Det är inte cement och det är inte normalt att det finns något ovanpå klämringen. Dock så gör det inget om det finns något ovanpå klämringen heller.A555 skrev:
Du kan inte lita på betygen på Reco eller andra liknande ställen eftersom det är vanligt med falska omdömen.A555 skrev:
Bra hantverkare hittar man genom att be om rekommendationer från kollegor, grannar, vänner etc.
Klämringen bottnar inte och det beror vanligen på att manschetten är felskuren så att den ligger under klämringen. Detta är något som skedde när manschett och golvbrunn sattes på plats. Det har alltså varit så i 22 år. Det är inget som har sjunkit ned.A555 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 895 inlägg
Om jag förstår frågan rätt så har TS tagit dit Anticimex för en säljarbesiktning av ett hus som varit upp i snart 100 trådar för försäljning. Anticimex har skrivit en kommentar på på ett 22 år gammalt badrum och mäklaren rekommenderar att TS försöker åtgärda detta för att köpare blir nojiga.
Nu ska TS bo kvar, huset ska inte säljas men någon behörig måste fixa detta och lämna garanti på jobbet.
TS trådar brukar vara rätt obegripliga, denna inget undantag. Varför ta in mäklare och genomföra besiktning när man ska bo kvar?!
Nu ska TS bo kvar, huset ska inte säljas men någon behörig måste fixa detta och lämna garanti på jobbet.
TS trådar brukar vara rätt obegripliga, denna inget undantag. Varför ta in mäklare och genomföra besiktning när man ska bo kvar?!
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Jag tror dessutom att det blir svårt att få någon firma att göra offert på ett jobb som max tar en halvtimme..
Klicka här för att svara