23 943 läst ·
77 svar
24k läst
77 svar
Spränga/spräcka bort berg på tomten.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Detta är det jag ladda i lördags.
Valde att borra lite tätare för att få mindre Sten.
Valde att borra lite tätare för att få mindre Sten.
Ser bra ut men håller du forfarande på med ditt berg?Jag har spräckt bort mina 10 kubik med spräckilar och det gäller att hitta sin egen metod ocg jag borrade 15 st hål åt gången som en trappa 5x3 och började nere steg 1 så steg 2 kunde berget falla fritt osv.Körde med 30mm kilar så nu väntar jag bara på grävare som ska gräva ut det sista och sätta dit l-stöden.På bilden ser man en del av berget som en lastbil håller på och tar bort från tomten.
Redigerat:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Ja jag håller på än då jag fyller hålrad för hålrad intill stallet så jag inte tar med för mycket nu.
Men du hade ju bara 10 kubik.
Jag har kört iväg 20 kubik av det som jag ladda och har ca 30 kubik kvar som ligger och väntar på lastbil.
Spara 15 kubik till mig själv.
Så ca 65 kubik tog jag ut på det jag ladda i lördags.
Det skulle inte jag velat ta med kilar.
Men du hade ju bara 10 kubik.
Jag har kört iväg 20 kubik av det som jag ladda och har ca 30 kubik kvar som ligger och väntar på lastbil.
Spara 15 kubik till mig själv.
Så ca 65 kubik tog jag ut på det jag ladda i lördags.
Det skulle inte jag velat ta med kilar.
Klicka här för att svara



