23 938 läst ·
77 svar
24k läst
77 svar
Spränga/spräcka bort berg på tomten.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
V växelventil skrev:
3 hål räcker inte till mycket.
För att testa så är det bra med iallafall 2 rader minst sagt och 5-6 hål i var rad.
men snigeldynamiten du har vilken temp är den för?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 264 inlägg
Hur menar du nu?Har testat alla olika djup borrningar och tror berget är för hårt helt enkelt och börja borra djupare har jag redan gjort med sämre resultat och snart uppe i 40 kilo snigeldynamit.Vad tycker du jag ska göra när man föllt intruktionerna.?H Hallerudsbo skrev:
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Då har alltså du hårdare berg än någon annan då andra klarar att få det till.
3 hål att fylla är som att pissa i byxorna en kall vinterdag.
Som det står i beskrivningen behöver du något som lyfter och skjuter ur berget då det inte har så många ställen att gå åt.
Det klarar man inte på 3 hål.
min erfarenhet är att 30 cm hål är skit
50 cm fungerar gott men nu med 70 cm sprack det som faan.
Jag fyllde 200 hål i lördags.
12 timmar senare var det 2-3 cm sprickor överallt.
Var bara att bända isär.
Fast berg så behöver man hjälp med utslaget.
Själv har jag nu 300 kilo snigel till som ska fyllas i helgen.
Jag borrar klart alla hål.
Sen fyller jag 2-3 rader med snigel.
Väntar ett par timmar sen fyller jag 2-3 rader igen för att det ska få spränga på.
3 hål att fylla är som att pissa i byxorna en kall vinterdag.
Som det står i beskrivningen behöver du något som lyfter och skjuter ur berget då det inte har så många ställen att gå åt.
Det klarar man inte på 3 hål.
min erfarenhet är att 30 cm hål är skit
50 cm fungerar gott men nu med 70 cm sprack det som faan.
Jag fyllde 200 hål i lördags.
12 timmar senare var det 2-3 cm sprickor överallt.
Var bara att bända isär.
Fast berg så behöver man hjälp med utslaget.
Själv har jag nu 300 kilo snigel till som ska fyllas i helgen.
Jag borrar klart alla hål.
Sen fyller jag 2-3 rader med snigel.
Väntar ett par timmar sen fyller jag 2-3 rader igen för att det ska få spränga på.
Mentanken är ju inte att jag ska ta bort 10 kubik med 3st hål utan testa att det spricker upp och när man får tipps om att borra djupare så blev det sämre så finns det väl ingen anledning att borra ännu djupare blir som att skjuta sig själv i foten.Bästa resultatet blev när jag borrade första gången med 30 hål men och borrade både snett vint mao at alla håll som går men med klent resultat.Jag får slå isär berget med slägga.H Hallerudsbo skrev:Då har alltså du hårdare berg än någon annan då andra klarar att få det till.
3 hål att fylla är som att pissa i byxorna en kall vinterdag.
Som det står i beskrivningen behöver du något som lyfter och skjuter ur berget då det inte har så många ställen att gå åt.
Det klarar man inte på 3 hål.
min erfarenhet är att 30 cm hål är skit
50 cm fungerar gott men nu med 70 cm sprack det som faan.
Jag fyllde 200 hål i lördags.
12 timmar senare var det 2-3 cm sprickor överallt.
Var bara att bända isär.
Fast berg så behöver man hjälp med utslaget.
Själv har jag nu 300 kilo snigel till som ska fyllas i helgen.
Jag borrar klart alla hål.
Sen fyller jag 2-3 rader med snigel.
Väntar ett par timmar sen fyller jag 2-3 rader igen för att det ska få spränga på.
Ja, det är ju ett hundgöra. Men med att applicera många billiga kilar kan man ändå bli effektiv. Det är ju borrningen och bortforslingen som knäcker en. Följer med intresse då jag själv hittills alltid valt bort spräckmedel.V växelventil skrev:
