H
V växelventil skrev:
Hålen blev 400mm djup med 35mm borren(går inte borra djupare med borren) och det är ett test så massan räckte bara till 3st hål.

3 hål räcker inte till mycket.
För att testa så är det bra med iallafall 2 rader minst sagt och 5-6 hål i var rad.

men snigeldynamiten du har vilken temp är den för?
 
tommib
Som de andra har sagt, det där kommer inte fungera. Det finns ingenstans för berget att spricka.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
3 hål räcker inte till mycket.
För att testa så är det bra med iallafall 2 rader minst sagt och 5-6 hål i var rad.

men snigeldynamiten du har vilken temp är den för?
Står under 20 grader iskallt vatten vid hög retur.
 
R Robert-san01 skrev:
Men 3 hål mitt på berget kommer inte att funka. Du måste ha en tanke och ett system bakom placeringen av hålen.
Det är inte mitt på berget se pilarna och klart det funkar för har redan börjat spricka
 
H Hallerudsbo skrev:
3 hål räcker inte till mycket.
För att testa så är det bra med iallafall 2 rader minst sagt och 5-6 hål i var rad.

men snigeldynamiten du har vilken temp är den för?
Nä men har ingen lust att köpa 40 kilo och det inte fungerar.
 
tommib tommib skrev:
Som de andra har sagt, det där kommer inte fungera. Det finns ingenstans för berget att spricka.
Har redan börjat spricka så klart det fungerar men det intressanta är hur mycket det spricker och skulle vara nöjd om jag fick in en kofot åtmistånde.
 
H
V växelventil skrev:
Nä men har ingen lust att köpa 40 kilo och det inte fungerar.
klart det fungerar om du gör rätt.
Känns som du bara testar lite men inte tar åt dig av vad folk säger så det blir lite halvdant.

Djupa hål, mer hål så ska du se det blir fart.
 
Redigerat:
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Har redan börjat spricka så klart det fungerar men det intressanta är hur mycket det spricker och skulle vara nöjd om jag fick in en kofot åtmistånde.
Det är det som är problemet. Har inte berget någon stans att röra sig blir det bara små sprickor.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
klart det fungerar om du gör rätt.
Känns som du bara testar lite men inte tar åt dig av vad folk säger så det blir lite halvdant.

Djupa hål, mer hål så ska du se det blir fart.
Hur menar du nu?Har testat alla olika djup borrningar och tror berget är för hårt helt enkelt och börja borra djupare har jag redan gjort med sämre resultat och snart uppe i 40 kilo snigeldynamit.Vad tycker du jag ska göra när man föllt intruktionerna.?
 
R Robert-san01 skrev:
Det är det som är problemet. Har inte berget någon stans att röra sig blir det bara små sprickor.
Berget kommer falla nedåt.
 
H
Då har alltså du hårdare berg än någon annan då andra klarar att få det till.

3 hål att fylla är som att pissa i byxorna en kall vinterdag.
Som det står i beskrivningen behöver du något som lyfter och skjuter ur berget då det inte har så många ställen att gå åt.
Det klarar man inte på 3 hål.

min erfarenhet är att 30 cm hål är skit
50 cm fungerar gott men nu med 70 cm sprack det som faan.
Jag fyllde 200 hål i lördags.
12 timmar senare var det 2-3 cm sprickor överallt.
Var bara att bända isär.
Fast berg så behöver man hjälp med utslaget.

Själv har jag nu 300 kilo snigel till som ska fyllas i helgen.

Jag borrar klart alla hål.
Sen fyller jag 2-3 rader med snigel.
Väntar ett par timmar sen fyller jag 2-3 rader igen för att det ska få spränga på.
 
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
BigR
När du använde spräckkilarna, hittade du då den riktning berget ville spricka lättast åt?
 
BigR BigR skrev:
När du använde spräckkilarna, hittade du då den riktning berget ville spricka lättast åt?
Jodå spräcka går fint bara att det är lite mycket att spräcka.
 
H Hallerudsbo skrev:
Då har alltså du hårdare berg än någon annan då andra klarar att få det till.

3 hål att fylla är som att pissa i byxorna en kall vinterdag.
Som det står i beskrivningen behöver du något som lyfter och skjuter ur berget då det inte har så många ställen att gå åt.
Det klarar man inte på 3 hål.

min erfarenhet är att 30 cm hål är skit
50 cm fungerar gott men nu med 70 cm sprack det som faan.
Jag fyllde 200 hål i lördags.
12 timmar senare var det 2-3 cm sprickor överallt.
Var bara att bända isär.
Fast berg så behöver man hjälp med utslaget.

Själv har jag nu 300 kilo snigel till som ska fyllas i helgen.

Jag borrar klart alla hål.
Sen fyller jag 2-3 rader med snigel.
Väntar ett par timmar sen fyller jag 2-3 rader igen för att det ska få spränga på.
Mentanken är ju inte att jag ska ta bort 10 kubik med 3st hål utan testa att det spricker upp och när man får tipps om att borra djupare så blev det sämre så finns det väl ingen anledning att borra ännu djupare blir som att skjuta sig själv i foten.Bästa resultatet blev när jag borrade första gången med 30 hål men och borrade både snett vint mao at alla håll som går men med klent resultat.Jag får slå isär berget med slägga.
 
BigR
V växelventil skrev:
Jodå spräcka går fint bara att det är lite mycket att spräcka.
Ja, det är ju ett hundgöra. Men med att applicera många billiga kilar kan man ändå bli effektiv. Det är ju borrningen och bortforslingen som knäcker en. Följer med intresse då jag själv hittills alltid valt bort spräckmedel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.