P pmd skrev:
Byggahus kanske borde skaffa en AI som regelbundet sammanfattar vad som skrivits i en tråd så att man inte behöver läsa igenom hela tråden själv innan man skriver en kommentar? :-)
Hur ofta ska sammanfattningen postas? 😇 🤔

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Räcker nog med vartannat inlägg..

• Gilla
  • Haha
leifherlin och 1 till
  • Laddar…
P
blackarrow blackarrow skrev:
N.B. att jag skrev "kanske borde skaffa".

Om en sådan AI införs så ska förstås sammanfattningen ständigt uppdateras och visas utanför tråden. Det är ju helt onödigt att skräpa ner tråden med många inlägg som varierar väldigt lite.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P pmd skrev:
N.B. att jag skrev "kanske borde skaffa".

Om en sådan AI införs så ska förstås sammanfattningen ständigt uppdateras och visas utanför tråden. Det är ju helt onödigt att skräpa ner tråden med många inlägg som varierar väldigt lite.
Notera användandet av smileys…
Själv skulle jag nog inte ha något emot en sammanfattning man klickar fram. Dynamiskt genererad eller uppdaterad.
Kanske klickbara textfält så man får hjälp att hoppa till intressanta inlägg. (Jfr Storytel sömntimer som erbjuder lyssnaren som somnat att hoppa tillbaka genom att visa sammanfattningar isf bara spola tillbaka viss tid).

Forumet ger ju redan hjälp med att hoppa till första olästa och sista inlägg, så lite varningar som Du postar nu i en tråd du inte läst, Tråden har 200 svar efter det inlägg du svarar på. Vill du läsa de mest gillade inläggen eller bästa svaret innan du postar?

Jag kan föreställa mig arga felsammanfattande skribenter.
Hallucinerade sammanfattningar.
Sammanfattningar som inte ”glömmer” deletade inlägg.
Sen är ju AI resurskrävande…

• Älska
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Fick tag i sotaren efter semestrarna. "Det är min firma", sa han. Vi gick igenom situationen och han meddelade att sotningen hade skett underifrån och att det kunde fortsätta. Beträffande kontroll av brandskyddet så var det bara en notering att stege saknades. Han kunde inte tvinga oss.
Jag har satt ett glidskydd på uterumsväggen så att "säker uppstigning" kan ske på dess fasta tak. Man står då vid takfoten till hustaket.
Så det blir ingen ytterligare åtgärd.

• 17872196026892713708312826441610.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fällebyggarn och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.