Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag förstår inte oron för miljön, ni bor ju redan intill E4an...
 
E4an går väl en halv kilometer från samhället med skog emellan, vägen till deponin skulle i princip gå genom sammhället och korsa cykelvägen mot skola och dagis några hundra meter från skolan/dagis.

E4:an ger partikelnivåer strax under gränsvärden några hundra meter från motorvägen, en deponi skulle inte ge försumbara nivåer för samhället i det sammanhanget.

Men nu är ju möjligheterna för deponin omintetgjorda. :-)

Att flytta E4:an bedömmer jag dock i dagsläget som tämligen utsiktslöst ;-), dessutom är motorvägen praktisk när jag skall ta mig till jobbet i Kista. Den del som går norrut skulle jag dock kunna tänka mig att fimpa :-)
 
Nu stänger jag den här tråden efter att ha städat ordentligt. Den har för länge sedan slutat handla om juridik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.