E4an går väl en halv kilometer från samhället med skog emellan, vägen till deponin skulle i princip gå genom sammhället och korsa cykelvägen mot skola och dagis några hundra meter från skolan/dagis.
E4:an ger partikelnivåer strax under gränsvärden några hundra meter från motorvägen, en deponi skulle inte ge försumbara nivåer för samhället i det sammanhanget.
Men nu är ju möjligheterna för deponin omintetgjorda.
Att flytta E4:an bedömmer jag dock i dagsläget som tämligen utsiktslöst ;-), dessutom är motorvägen praktisk när jag skall ta mig till jobbet i Kista. Den del som går norrut skulle jag dock kunna tänka mig att fimpa
