F fribygg skrev:
Varken eternit klädda ytor eller kolstybbsfyllt mellanbjälklag är direkt kul att riva.
Får ångest av att tänka på mitt mellanbjälklag. Spån med kattpiss... Hahah

K Kurt-olsson skrev:
Spån med kattpiss.
Om du säckar det i stora sopsäckar och bär ut det på ryggen får du en känsla av att ha gjort ett riktigt dagsverke, att montera en ränna eller rör ut genom ett fönster till en tippvagn är lyx och nästan att betrakta som fusk.

Liknande med takteglet, väljer du att bära ner det klättrande på stege känner du att du lever, gör du en glidbana och låter pannorna glida ner till nån som tar emot sparar du kanske 20 000 steg den dagen.

• Gilla
Kurt-olsson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Liknande med takteglet, väljer du att bära ner det klättrande på stege känner du att du lever
Jag hoppas att ingen här är så galen...

• Haha
kattlucka och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
TS?

• Haha
Kurt-olsson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om du säckar det i stora sopsäckar och bär ut det på ryggen får du en känsla av att ha gjort ett riktigt dagsverke, att montera en ränna eller rör ut genom ett fönster till en tippvagn är lyx och nästan att betrakta som fusk.

Liknande med takteglet, väljer du att bära ner det klättrande på stege känner du att du lever, gör du en glidbana och låter pannorna glida ner till nån som tar emot sparar du kanske 20 000 steg den dagen.
Det låter fan underbart och det är exakt detta som händer/ kommer hända och det är vad jag mår bra av. Tungt arbete där man kommer fram en liten bit åt gången.

Slet som ett djur igår/idag. Reglade taket och för att sätta reglarna var jag tvungen att blåsa allt i hallen. Tror jag packade 15 säckar med bråte...

Åkte till brädgården men de hade sommarstängt. Så glad att jag inte tog bort min "lagning" från förra besöket. Det håller året ut. Screenshot_2026-07-22-17-55-23-103_com.mi.globalbrowser.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Screenshot_2026-07-22-17-54-15-812_com.mi.globalbrowser.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alfredo Alfredo skrev:
Galen? Jag? Kanske...

Antagligen...

Renoveringen gör att jag har problem med vikten... Alltså behålla vikten. Är nere nu på under 80kg snart med allt bärande och springande i trappen.

Då är jag 188cm på det.

K Kurt-olsson skrev:
Renoveringen gör att jag har problem med vikten... Alltså behålla vikten. Är nere nu på under 80kg snart med allt bärande och springande i trappen.
Ska du arbeta som en hel karl behöver du ju äta som en karl också. Nu (innan gammel potatisen är helt slut) är en utmärkt tid för rårrakor med stekt fläsk och lingon, tager man sej ett par pilsner också får man i sej lite extra kalorier förutom alla de nyttiga vitaminerna;)

Sen är det bara på grovarbetet ett par timmar till innan kvällen som lämpligen firas med paj och vaniljsås eller gräddglass

• Gilla
Kurt-olsson
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ska du arbeta som en hel karl behöver du ju äta som en karl också. Nu (innan gammel potatisen är helt slut) är en utmärkt tid för rårrakor med stekt fläsk och lingon, tager man sej ett par pilsner också får man i sej lite extra kalorier förutom alla de nyttiga vitaminerna;)

Sen är det bara på grovarbetet ett par timmar till innan kvällen som lämpligen firas med paj och vaniljsås eller gräddglass
Sant. Ska faktiskt unna mig lite mer nu. Är inte stor i maten så får försöka fokuserna på högre intag. 😀

Lite mått på virket som används till taket.

Mycket bra då det kommer finnas likvärdigt mått att få tag på enkelt.

Ska man ha granvirke till de större plankorna?

170x28 plank tak
80x22 faler mellan
47x28 bärläkt

K Kurt-olsson skrev:
Sant. Ska faktiskt unna mig lite mer nu. Är inte stor i maten så får försöka fokuserna på högre intag. 😀
Blåbärspaj med vaniljsås passar utmärkt om du nu är färdig med kvällens arbete.

Ska du göra nått mer är ölkorv, chips och en pilsner efteråt inte fel.

• Gilla
Kurt-olsson
  • Laddar…
K Kurt-olsson skrev:
Rivit hela jävla hallen. Skickade på tigersågen!

Status är att det ser bättre ut med stockarna. Det är otroligt mycket kvar så jag har kapat rent där jag satt mina reglar för taket så ska jag se om jag kan fälla i lite mer virke och rensa upp rötskadorna i lugn och ro sen när taket är fixat.

Det går bra idag nen fy fan vad jag hatar gips! Finns det nåt värre att riva!?!

Så tråkigt med kattpisslukten. Det är golvet i hallen som stinker faaaan! Kan ju inte ge mig på det förrens jag fixat taket...[bild]
Nu blir jag ju otroligt nyfiken på att se vad det står på väggen till höger…

• Haha
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
L Lonkero skrev:
Nu blir jag ju otroligt nyfiken på att se vad det står på väggen till höger…
Det står -"Här inne kan man knulla".
Har visat det för min fru men inget har hänt hittils... Tror jag måste städa först för att hon ska få feeling ...

• Haha
  • Gilla
Oldboy och 3 till
  • Laddar…
Nu har jag beställt CatOff!

Ska slipa golvet sen men ska köra på flrst för att skippa lukten när jag är där och bygger.

Det förstör så mycket av trivseln. Men ju mer jag sanerar och river desto bättre blir det rätt snabbt

Vi leker med tanken att någon slängt ut illaluktande men frisk pärlspont i trädgården...

Det borde väl bara vara att plocka in igen och slipa och måla för att bli av med lukten?

Frågar åt en kompis ...

• Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.