D Dortmunder DAB skrev:
Men Victron är överlägsen? Eller iallafall bättre framtidssäkrad? Har sett att du föredrar Victron och det säger väl allt?

Problemet är att jag inte har kunskapen när det gäller att koppla ihop dessa prylar men respekt för att inte pilla med prylar som potentiellt kan bränna ner kåken… 😎

Skulle egentligen bara behöva bygga en liten ventilerad bod med lite värme upphängd på utsidan av källarväggen… 🧐
Jag byggde inte för att prispressa.
Victron gör produkter med hög kvalité, som är relativt driftsäkra.
Deye gör väl helt ok växelriktare, men har väl inte samma kvalité och det kräver mer från den som driftar deras produkter.
Å andra sidan är dom sjukt prisvärda.
Deye fanns inte på kartan när jag köpte min anläggning.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Jag byggde inte för att prispressa.
Victron gör produkter med hög kvalité, som är relativt driftsäkra.
Deye gör väl helt ok växelriktare, men har väl inte samma kvalité och det kräver mer från den som driftar deras produkter.
Å andra sidan är dom sjukt prisvärda.
Deye fanns inte på kartan när jag köpte min anläggning.
Skulle du kunna länka till den Victron VR som du tycker är bäst på nkon.nl och ska funka tillsammans med 1-3 st. 14kwh batteriet från nkon? Ödrift måste stödjas såklart.

Har även en solaredge Se5k kopplad till 5kwp solceller med optimerare som måste lira med Victronen förstås…

Jag föredrar att lägga lite mer pengar på lösningar som är mer användbara.

Har du läst och lärt dig att installera hela ditt system själv? Eller fick du hjälp av någon firma att komma igång i början?

Mvh
 
D Dortmunder DAB skrev:
Skulle du kunna länka till den Victron VR som du tycker är bäst på nkon.nl och ska funka tillsammans med 1-3 st. 14kwh batteriet från nkon? Ödrift måste stödjas såklart.

Har även en solaredge Se5k kopplad till 5kwp solceller med optimerare som måste lira med Victronen förstås…

Jag föredrar att lägga lite mer pengar på lösningar som är mer användbara.

Har du läst och lärt dig att installera hela ditt system själv? Eller fick du hjälp av någon firma att komma igång i början?

Mvh
Om du ska ha en Inverter/charger så är Multiplus ett bra val, ska du ha ingång för reservkraft (generator) så är det Quattro som gäller.
Sen har du Multi RS Solar som har inbyggda mppter också.

Så du får gå igenom vad dina krav är och välja utrustning utifrån det.
Jag installerade mitt system själv.
 
  • Gilla
BSOD och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.