133 060 läst ·
1 371 svar
133k läst
1,4k svar
Solceller ger bara ström vid låga elpriser
Jodå, jag känner till skillnaden.
Men trots allt så gör våra politiker bara populistiska poänger, och jobbar med frågan i rent valstrategiskt syfte, de vill helt enkelt inte lösa något problem, utan de vill bara använda energifrågan som slagträ för att försöka vinna några röster.
jag antar att det är liknande i fler länder i Europa.
Men trots allt så gör våra politiker bara populistiska poänger, och jobbar med frågan i rent valstrategiskt syfte, de vill helt enkelt inte lösa något problem, utan de vill bara använda energifrågan som slagträ för att försöka vinna några röster.
jag antar att det är liknande i fler länder i Europa.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 599 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 599 inlägg
Den kärniga kraften står still som andel. Ligger på ca 4.6%. Men den är i sig högre nu är för 20 år sedan. Så på så sätt har den ökat. Men minskat försumbart de senaste 5 åren.D Dortmunder DAB skrev:
https://ember-energy.org/data/elect...b=change&date=2025-01-01&date_from=2020-01-01
Även om dom har billig arbetskraft så blir det till slut så att det är billigare med sol och vind och batterier. Gissar att dom är där nu.
Nja, jag tror mer att den aktör som vill bygga elproduktion åker på ansöka om det där också.Mats-S skrev:
Däremot kan den lokala maffian (offentlig sektor) ha påbud uppifrån om att gå med på sol och vind-parker.
Nej här är det kommunalt veto. Och så byggs inget.Mats-S skrev:
Det där med samråd har du drömt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden