133 127 läst ·
1 371 svar
133k läst
1,4k svar
Solceller ger bara ström vid låga elpriser
Att tycka olika är givetvis inget problem.J Jonas56 skrev:
Men det är lite svårt att förstå vad du menar i inlägg #1304:
"Kan ju se så fult ut. Ett rött tegeltak på ett hus från 30 talet är i mina ögon ingen estetisk höjdare."
Menar du att ett sådant tak är fult som det är?
Eller att det skulle bli fult om man la solceller på det?
Ja ha nu var jag oklar, menar att se dessa svarta solceller på ett tegelrött tak svider i mina ögon!S Sir Duke skrev:Att tycka olika är givetvis inget problem.
Men det är lite svårt att förstå vad du menar i inlägg #1304:
"Kan ju se så fult ut. Ett rött tegeltak på ett hus från 30 talet är i mina ögon ingen estetisk höjdare."
Menar du att ett sådant tak är fult som det är?
Eller att det skulle bli fult om man la solceller på det?
Vi tycker olika, jag kan uppskatta funkisens rena linjer och ärliga okomplicerade materialval, rött lertegel och ljus puts som på Kungsholmen i STHLM eller de små vitputsade villorna med röda tegeltak i norrra smålands bruksorter.J Jonas56 skrev:
Fult blir det dock ofta om man monterar svarta solceller ovanpå ett sånt tegeltak..
Tja, nu blev det rätt mycket tyckande och personliga preferenser.
Och ingen har fel, det finns inget att diskutera eller prata om, för alla får tycka vad de vill om det estetiska, det en del älskar tycker andra är skit, förvånansvärt många har ingen åsikt, eller ganska vaga åsikter.
Oavsett är det väl låååångt ifrån trådens ämne ...
Och ingen har fel, det finns inget att diskutera eller prata om, för alla får tycka vad de vill om det estetiska, det en del älskar tycker andra är skit, förvånansvärt många har ingen åsikt, eller ganska vaga åsikter.
Oavsett är det väl låååångt ifrån trådens ämne ...
Se inlägg #1311. Det var alltså inte taket som är fult, utan solcellerna.F fribygg skrev:Vi tycker olika, jag kan uppskatta funkisens rena linjer och ärliga okomplicerade materialval, rött lertegel och ljus puts som på Kungsholmen i STHLM eller de små vitputsade villorna med röda tegeltak i norrra smålands bruksorter.
Fult blir det dock ofta om man monterar svarta solceller ovanpå ett sånt tegeltak..
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Men varför tror du så?P pmd skrev:
Min uppskattning är att LFP batterier kommer att ersättas och fasas över till Natrium batterier, t.ex. CATL Naxtra, LFP kommer att finnas kvar som något halvmesyr. Naxtra har lägre densitet men bra livslängd och utmärkt temperaturstabilitet
-> minskad andel Litium
NMC, som är våra högprestandabatterier kommer att fasas ut mot solid state batterier när det beger sig och skalas upp, dessa använder fortfarande stora delar litium.