pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Jag driver eget. Mina tankar kring pensionen är att att hela min pension skall komma från mitt privata sparande och privatsparad pension.
Ingenting från en allmän pension? Tar du inte ut lön från firman överhuvudtaget?
 
K Kane skrev:
Ingenting från en allmän pension? Tar du inte ut lön från firman överhuvudtaget?
Hej
Ett litet förtydligande
jag plockar ut lön från företaget , 45k i månaden .
pensionssparar mycket privat och har kapitalförsäkringar
Det jag menar är att den allmänna pensionen ser jag som en ren bonus då jag planerar att gå före statlig pensionsålder och den allmänna pensionen inte kommer inte bli så hög då jag går innan det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.