Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Patrik_Hed skrev:
Kan ju mycket väl vara som du själv säger, en kombination...
Erfarenhet kommer med tiden och trots min nuvarande elektriker bara är 23 eller nåt så har han haft en grym lärare i sin förra kollega som för tillfället är i Norge en sväng...
Han är ännu sjukare till att vara effektiv... :x
Mikael_L skrev:
Min elektriker är också väldigt noggrann... i annat fall hade jag aldrig anlitat honom... :O
tille1 skrev:
Jag rekommenderar ALLTID mina kunder att ta honom på löpande och han är dessutom anställd...
Aldrig att han fuskar kan jag säga....kamilenski skrev:
Allting sker med dolda montage, rör i väggar för att kunna få spotkablar ner i bankskåpen för att ansluta trafos där eller ovanpå väggskåpen om där är takanslutningar m.m m.m
Ingenting utanpåliggande får finnas i ett kök jag lämnar över till kunderna när jag är klar !!
Jag vet att detta låter sjukt men det är dagens sanning och jag skulle få krupp om han också slutade och stack till Norge som sin f.d kolllega...
Jag vet inte vad jag tar mig till då måste jag säga... :x
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja, som sagt vet jag inte vad jag tar mig till om jag tappar honom... :Stille1 skrev:
Självklart om han kört som egen så skulle han jobbat på fasta priser men nu är han ju anställd och en av de få på den firman som jobbar på detta sätt kan jag säga...
Jag gör det
Har en markentreprenör just nu som fixar trädgården och han är otroligt duktig, vansinnigt snabb men sett till timpriset så är han dyr men ändå i slutänden väldigt prisvärd. De verkar ha fullt upp och första gången de kom fick vi vänta ett halvår, så de får troligen de flesta jobben via rekommendationer så de som anlitar dem vet vad de får och är beredd att betala den timkostnaden.
Självklart så är det mycket svårare att ta en högre timkostnad än normalt om man inte har ett etablerat rykte eller får jobben via referenser från tidigare nöjda kunder. Men jag gillar upplägget med löpande kostnad om man hittar en bra hantverkare som man kan lita på och som innan jobbet ger en hyfsad uppskattning om vad det kan landa på i slutkostnad. Då tjänar bägge på att köra löpande om man har ett ömsesidigt förtroende och vet att entreprenören är duktig, snabb och gör bra jobb även om han/hon är dyrare än övriga.
Självklart så är det mycket svårare att ta en högre timkostnad än normalt om man inte har ett etablerat rykte eller får jobben via referenser från tidigare nöjda kunder. Men jag gillar upplägget med löpande kostnad om man hittar en bra hantverkare som man kan lita på och som innan jobbet ger en hyfsad uppskattning om vad det kan landa på i slutkostnad. Då tjänar bägge på att köra löpande om man har ett ömsesidigt förtroende och vet att entreprenören är duktig, snabb och gör bra jobb även om han/hon är dyrare än övriga.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden