Jadu Paul, när jag läser din historia och tänker på min elektriker så kommer jag ihåg denna tråd ... 
http://www.byggahus.se/forum/el/168274-aer-detta-rimlig-tid-foer-att-dra-2-st-ledningar.html
Så långsammast verkar elektrikerna från mitten av Sverige, örebro-trakten vara ...
Min polare kommer från Norrbotten ...
http://www.byggahus.se/forum/el/168274-aer-detta-rimlig-tid-foer-att-dra-2-st-ledningar.html
Så långsammast verkar elektrikerna från mitten av Sverige, örebro-trakten vara ...
Min polare kommer från Norrbotten ...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Ja, det lät ganska snabbt faktiskt.Paul-Staffanstorp skrev:På tal om snabbhet måste jag skryta lite om min elektriker...
Jag håller på att totalt blåsa ett hus till en god vän och huset är på 60kvm bottenplan, 30kvm ovanvåning samt källare under hela...
Första besöket min elektriker var på plats i 3tim så rensade han bort all gammal el överallt utom i källaren där centralen sitter.
Andra besöket varade i 9tim och då var alla dosor, slang och kabel fixat på bottenplan och det är mycket med tanke på att allting till tv, telefon, larm, högtalarsystem, golvvärme i badrum m.m ingår i detta...
Tredje besöket varade i 6tim och då var även hela ovanvåningen fixad.
Han är ruggig...![]()
//Patrik
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja Mikael... Den var sanslös...
Ja Patrik... Som sagt är han ruggig...
Jag river normalt sett ut ett kök på fm och han kommer till lunch så vi käkar ihop och på eftermiddagen ändrar han rubbet i ett befintligt kök och det är ju oftast ganska mycket i dagens läge då det ska in spottar, flyttas ugnar m.m m.m...
Ja Patrik... Som sagt är han ruggig...
Jag river normalt sett ut ett kök på fm och han kommer till lunch så vi käkar ihop och på eftermiddagen ändrar han rubbet i ett befintligt kök och det är ju oftast ganska mycket i dagens läge då det ska in spottar, flyttas ugnar m.m m.m...
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
:O:O Oj, säger jag bara. Frågan jag då ställer mig är om han är vansinnigt snabb eller om det är jag som är vansinnigt långsam... kanske en kombination.Paul-Staffanstorp skrev:
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Hehe Ja, det kanske är så också.Mikael_L skrev:
Att göra allt förberedande med slang och dosor och förberedelse för spottar osv på en eftermiddag är väldigt snabbt! Det tar ju ett tag att planera hur grupper ska fördelas, praktiskt dras osv också! Vi snackar ju allt som oftast om kanske 3-5 extra faser som ska fram från centralen så det tar ju några timmar det också.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Ung?! Jag fyller faktiskt 21 i oktober...kamilenski skrev:
Men skämt åsido, tack så mycket! Och i gengälld så önskar jag dig en trevlig helg med många roliga forumsdisskusioner!
//Patrik