T Thomas_Blekinge skrev:
Jag tror inte heller på råttor av samma skäl men vi får se.
Det kan ta några år innan det sjunker.
Kraftigt regn, översvämningar och torka kan alla utlösa slukhål genom att destabilisera underjordiska hålrum

J jonaserik skrev:
Det kan ta några år innan det sjunker.
Kraftigt regn, översvämningar och torka kan alla utlösa slukhål genom att destabilisera underjordiska hålrum
För 10-12 år sedan stod där en tjock buske som vi sågade av. Kan det vara så att dess rotsystem nu har ruttnat bort och lämnat hålrum?

T Thomas_Blekinge skrev:
För 10-12 år sedan stod där en tjock buske som vi sågade av. Kan det vara så att dess rotsystem nu har ruttnat bort och lämnat hålrum?
Är nog en bra tanke på det med att det ruttnat bort. Vad för buske, många har ett enormt rotsystem, både på bredden och djupet. Så fyll i med grus/makadam i botten, sen en plastpåse på och sedan jord, så blir det nog bra.

J jonaserik skrev:
Är nog en bra tanke på det med att det ruttnat bort. Vad för buske, många har ett enormt rotsystem, både på bredden och djupet. Så fyll i med grus/makadam i botten, sen en plastpåse på och sedan jord, så blir det nog bra.
Du ser ju själv på bilden att översta lagret är inte jord utan makadam och så ska det återställas. Vad det var för buske vet jag inte, har bara en gammal bild. ska även kolla KB-temperaturen.

• Gilla
allan70
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Du ser ju själv på bilden att översta lagret är inte jord utan makadam och så ska det återställas. Vad det var för buske vet jag inte, har bara en gammal bild. ska även kolla KB-temperaturen.
Blir nog bra med återfyllningen. Hur är det, går KB in på samma ställe och vilket djup kan dom vara på.

Det är vid busken vä om entredörren. Busken finns inte kvar seda 2012 eller så.
Hus med svensk flagga vid entrén och flera buskar framför. Inga buskar vid sidan av dörren då en buske togs bort omkring 2012.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen aning vad det är för buske. KB är stadigt över 2.0 C nu när det är vinter. Det har inte varit vinter här i söder sedan ett antal år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.