Jag är i planeringsstadiet, blir det betonggolv så har jag 75kvm betong som först ska ut, sen ska det ut ca 3dm sandanders07 skrev:
Går det att gjuta plattan inne och en altan i ett svep, så man får ett sammanhängande golv?
Tänker på köldbryggor...
Skulle ju vara snyggt som fn om vardagsrumsgolvet fortsatte ut till en stor altan med bara ett skjut glasparti mellan, men vi bor kanske på fel ställe
Med golvvärme lär det inte vara några problem, men du kommer ju att ha någon form av vägg, skjutdörrar, eller dylikt som ändå "bryter" av där du kan lägga isolering och göra det "på rätt sätt"nino skrev:
Jag är i planeringsstadiet, blir det betonggolv så har jag 75kvm betong som först ska ut, sen ska det ut ca 3dm sandsen ny platta på det så betong kan jag ju välja.
Går det att gjuta plattan inne och en altan i ett svep, så man får ett sammanhängande golv?
Tänker på köldbryggor...
Skulle ju vara snyggt som fn om vardagsrumsgolvet fortsatte ut till en stor altan med bara ett skjut glasparti mellan, men vi bor kanske på fel ställe
Renoverare
· Kalmar
· 3 043 inlägg
Skulle nog rekommendera att "bryta" plattan med isolering i skarven mellan ute och inne borde gå att dölja med skena eller tröskel.
Intressant! Har du bild på resultatet? Vi ska slipa om ett par veckor och funderar över behandling, min fru är inne på någon typ av vattenglas och firman som utför har föreslagit HTC Stain Protection.G Gabsson skrev:
Klicka här för att svara