anders07 anders07 skrev:
Ja, det går bra men tänk på att normal betong har rätt stora stenar så de blir ju synliga...

Det blir rejält halt på vintern också. Jag kör med sånt saltfritt tö-salt (vad det nu heter) och det har inte lämnat några fläckar/märken i betongen nu på typ 5 år...
Jag är i planeringsstadiet, blir det betonggolv så har jag 75kvm betong som först ska ut, sen ska det ut ca 3dm sand :D sen ny platta på det så betong kan jag ju välja.

Går det att gjuta plattan inne och en altan i ett svep, så man får ett sammanhängande golv?
Tänker på köldbryggor...
Skulle ju vara snyggt som fn om vardagsrumsgolvet fortsatte ut till en stor altan med bara ett skjut glasparti mellan, men vi bor kanske på fel ställe

nino nino skrev:
Jag är i planeringsstadiet, blir det betonggolv så har jag 75kvm betong som först ska ut, sen ska det ut ca 3dm sand :D sen ny platta på det så betong kan jag ju välja.

Går det att gjuta plattan inne och en altan i ett svep, så man får ett sammanhängande golv?
Tänker på köldbryggor...
Skulle ju vara snyggt som fn om vardagsrumsgolvet fortsatte ut till en stor altan med bara ett skjut glasparti mellan, men vi bor kanske på fel ställe
Med golvvärme lär det inte vara några problem, men du kommer ju att ha någon form av vägg, skjutdörrar, eller dylikt som ändå "bryter" av där du kan lägga isolering och göra det "på rätt sätt"

• Gilla
nino
  • Laddar…
Skulle nog rekommendera att "bryta" plattan med isolering i skarven mellan ute och inne borde gå att dölja med skena eller tröskel.

• Gilla
nino
  • Laddar…
G Gabsson skrev:
Vill säga att jag valde att impregnera med såpa Steinfix60. Otroligt nöjd, rekommenderas. Betydligt vackrare yta än andra glashärdare.
Intressant! Har du bild på resultatet? Vi ska slipa om ett par veckor och funderar över behandling, min fru är inne på någon typ av vattenglas och firman som utför har föreslagit HTC Stain Protection.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.